Aviseringar
Rensa alla

Vart är min riddare i skinande rustning


Ämnesstartare

som skall för mig från tartaros plågor till de evigt gröna hyperboreanska fälten där allt är bra och lyckligt tills den dag tiden står still?


   
Citera
Ämnesstartare

1400-talet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissingNo:

1400-talet

förmodligen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fixar du en rustning så kan jag försöka, ty jag har gått flera år i ridskola och vet hur man tar hand om en häst. Det är ju en början i alla fall! [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Fixar du en rustning så kan jag försöka, ty jag har gått flera år i ridskola och vet hur man tar hand om en häst. Det är ju en början i alla fall! [party]

om inte annat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Livtrasir:

om inte annat

Annars så känner jag till en mycket awesome riddare, tvivlar på att hon existerar i verkligheten dock. Men för din skull så ska jag hålla tummarna [cute]

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

tvivlar på att hon existerar i verkligheten dock. Men för din skull så ska jag hålla tummarna [cute]

att hon behöver identifiera sig efter manlig expertis är dock sjukt poserande och undergivet

kvinnliga riddare, ja tack, men sådana som inte lägger någon större vikt vid könsroll i det hela


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Livtrasir:

att hon behöver identifiera sig efter manlig expertis är dock sjukt poserande och undergivet

Det gör hon inte, det är hennes namn som hon får av en ökenstam. Där har kvinnor ej så stor roll i samhället, tills ovan nämnda riddare dyker upp och fixar så att kvinnor får rättigheter [no-no]

Livtrasir:

kvinnliga riddare, ja tack, men sådana som inte lägger någon större vikt vid könsroll i det hela

Hon lägger nog inte så stor vikt i sin könsroll. Alla ja, delar av böckerna handlar om hennes försök att hitta en balans mellan att vara kvinna och riddare i ett samhälle där detta icke är accepterat.

Tycker nog att hon är bra förebild som gör vad hon vill och gör allt för att nå sina mål även om hon enligt rådande normer har fel kön för detta. Dessutom håller hon inte på att tramsa och göra sig till för en massa pojkar och dissar dem när de försöker få henne att gifta sig med dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Tycker nog att hon är bra förebild som gör vad hon vill och gör allt för att nå sina mål även om hon enligt rådande normer har fel kön för detta. Dessutom håller hon inte på att tramsa och göra sig till för en massa pojkar och dissar dem när de försöker få henne att gifta sig med dem.

starka kvinnor är de bästa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Livtrasir:

starka kvinnor är de bästa

Hon är mycket stark, både psykiskt och fysiskt.


   
SvaraCitera
Exner

Livtrasir:

*blank rustning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

*blank rustning

vill se den skina likt en sol, inte spegla mig i den, samma lika, samma olika


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[crazy]


   
SvaraCitera
Exner

Livtrasir:

vill se den skina likt en sol, inte spegla mig i den, samma lika, samma olika

Det är bara en reflektion av riktig glans.


   
SvaraCitera