Aviseringar
Rensa alla

vart går gränsen för otrogenhet?


Ämnesstartare

skulle ni bli sura om eran partner/om ni hade en partner och den skulle sova tillsammans med någon på en fest när den var full, även om de bara sov och inte gjorde något annat? undrar bara vart folk tycker gränserna för otrogenhet går, eftersom det verkar vara sjukt individuellt ..


   
Citera
Ämnesstartare

Nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle vara helt okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej, även ifall de delade täcke och höll om varandra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är väl ni som har bestämmelser i erat förhållande om vad som är ok och inte. Något som jag accepterar av min partner kanske du tycker är helt stört.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag frågar inte för att jag försöker reda ut något i mitt förhållande, men kom in på en intressant diskussion idag som handlade just om att vissa t.ex inte ens låter sin partner kolla på porr utan att det är otrogenhet, och jag tycker bara helt enkelt att det är intressant att se saker ur andras perspektiv och höra hur andra skulle reagerat 🙂


   
SvaraCitera
time
 time

Otrohet* och nej, jag skulle inte räkna det som otrohet eller bli arg, men antagligen besviken över att hen inte kunde ha somnat i min famn istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som sagt är det väldigt olika från en person till en annan. Själv tycker jag det är dumt att kontrollera sin partner som om det vore ett objekt/en ägodel. Grundbestämmelser är väl ok som typ "Ha inte sex med andra" för det kan vara en bra sak så man är säker på att partnern inte skaffar sig några nya könssjukdomar osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Otrohet*

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Som sagt är det väldigt olika från en person till en annan. Själv tycker jag det är dumt att kontrollera sin partner som om det vore ett objekt/en ägodel. Grundbestämmelser är väl ok som typ "Ha inte sex med andra" för det kan vara en bra sak så man är säker på att partnern inte skaffar sig några nya könssjukdomar osv.

jo men sen kan man ju diskutera vart gränsen för sexuell kontakt går någonstans? är ett fyllehångel att vara otrogen, och är man otrogen bara man raggar på någon även fast man inte gör något sen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

naked_monkey:

skulle ni bli sura om eran partner/om ni hade en partner och den skulle sova tillsammans med någon på en fest när den var full, även om de bara sov och inte gjorde något annat?

Nej, jag skulle inte bli sur, eller okej jag skulle ställa mig frågande till det. Om jag inte kände att jag kunde lita på min partner så skulle jag göra slut.

naked_monkey:

undrar bara vart folk tycker gränserna för otrogenhet går, eftersom det verkar vara sjukt individuellt ..

Ja, det finns ingen gräns, att ha sex kan vara okej, om man inte är intima för en del människor. Det ända rimliga är att lyssna på sin partner, vad denna tycker, och sedan bestämma sig för om man tycker det är rimligt eller inte.

Personligen så tycker jag att mixa upp det med andra sexpartner i en relation, är trist, eftersom att viljan att ha en ny sexpartner är kortsiktig, och om den inte är det så bör man inte vara tillsammans överhuvudtaget enligt mig. För när man väl byter till denna nya partner, så visar det sig ofta också att samma problematik uppstår igen. Bättre då att försöka överkomma problemet, och om det inte går, då får man väll gå vidare helt enkelt.

Jag skulle personligen också vara frågande inför om min flickvän blev så full så hon behövde sova över hoss någon. Jag skulle tänka, vad är det här?

Jag skulle också ställa mig frågande inför om min flickvän kände sig orolig att jag skulle vara sur på henne. Det känns väldigt dysfunktionellt, oavsätt så handlar det i slutet om man känner att man kan ha förtroende för varandra eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

naked_monkey:

jo men sen kan man ju diskutera vart gränsen för sexuell kontakt går någonstans? är ett fyllehångel att vara otrogen, och är man otrogen bara man raggar på någon även fast man inte gör något sen?

Om du har ett slutet "standard" förhållande så är ju inget sådant ok, men någonting man gjort på fyllan kan accepteras tycker jag beroende på hur påverkad man varit. Att ragga på skoj är lugnt men varför ragga upp någon när man redan är i ett förhållande? Verkar då som att något fattas i det förhållandet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

naked_monkey:

jo men sen kan man ju diskutera vart gränsen för sexuell kontakt går någonstans? är ett fyllehångel att vara otrogen, och är man otrogen bara man raggar på någon även fast man inte gör något sen?

Den diskussionen blir bara relevant med sin nuvarande partner, men där är den absolut produktiv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara för man sover i en säng tillsammans behöver man ju inte ligga och gosa. Har sovit med två andra i en säng en gång [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Att ragga på skoj är lugnt men varför ragga upp någon när man redan är i ett förhållande? Verkar då som att något fattas i det förhållandet.

Precis, du är så smart! [blush]


   
SvaraCitera