Aviseringar
Rensa alla

vart går gränsen för otrogenhet?


Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Precis, du är så smart!

[wink]

Tycker inte det är särskilt svårt att förstå sådant som borde vara självklart. Kan man inte hantera ett förhållande har man inget, så enkelt är det faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Att ragga på skoj är lugnt men varför ragga upp någon när man redan är i ett förhållande? Verkar då som att något fattas i det förhållandet.

man kanske har ett större bekräftelsebehov än vad man vågar erkänna för sin partner och sig själv? vad vet jag, tycker som sagt bara det är kul att höra hur andra tänker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Kan man inte hantera ett förhållande har man inget, så enkelt är det faktiskt.

fast så enkelt är det nog inte, eftersom de flesta har ju en drift att söka sig en partner, så även om man har egna problem som gör att man inte kan hantera ett förhållande så försvinner ju inte driften?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mm, fast ett bekräftelsebehov kan man öva bort genom att känna sig trygg i sin omgivning och med sig själv. Så får man väl prata om lite i taget med sin partner tills det släpper och man vågar berätta mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Den diskussionen blir bara relevant med sin nuvarande partner, men där är den absolut produktiv.

jag tycker det är produktivt att höra vad andra tycker om deras egna förhållanden, eftersom det kan ge mig lite distans till mig själv och mina egna förhållanden, och så tror jag att fler än jag tänker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

naked_monkey:

fast så enkelt är det nog inte, eftersom de flesta har ju en drift att söka sig en partner, så även om man har egna problem som gör att man inte kan hantera ett förhållande så försvinner ju inte driften?

Då är det väl mer driften att föröka sig du tänker på? Vilket inte nödvändigtvis måste innebära partnerskap. Nej, den försvinner inte men man gör det bara värre genom att gå igenom saker man inte klarar av. Det finns ingenting som säger att det måste vara så för alltid, som jag nämnde i inlägget ovanför så går det att öva bort sådant. Finns terapi för den som behöver det och inte klarar att förändra sig på egen hand.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Mm, fast ett bekräftelsebehov kan man öva bort genom att känna sig trygg i sin omgivning och med sig själv. Så får man väl prata om lite i taget med sin partner tills det släpper och man vågar berätta mer.

jo men så tänker ju antagligen inte alls, och man kan ju inte bortse från faktumet att det alltid kommer finnas osäkra personer som ändå är i förhållanden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

naked_monkey:

jag tycker det är produktivt att höra vad andra tycker om deras egna förhållanden, eftersom det kan ge mig lite distans till mig själv och mina egna förhållanden, och så tror jag att fler än jag tänker

Visst, så kan det absolut vara, det har du rätt i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Då är det väl mer driften att föröka sig du tänker på? Vilket inte nödvändigtvis måste innebära partnerskap. quote]

nej jag snackar om driften vi har att para ihop oss 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

naked_monkey:

jo men så tänker ju antagligen inte alls, och man kan ju inte bortse från faktumet att det alltid kommer finnas osäkra personer som ändå är i förhållanden

Klart det finns. Om man tittar på världen så finns det vad som helst, även fast det är negativt. Det jag pratar om är hur jag själv uppfattar saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Klart det finns. Om man tittar på världen så finns det vad som helst, även fast det är negativt. Det jag pratar om är hur jag själv uppfattar saker.

jo men hur ser du då på de personer som faktiskt raggar för att få bekräftelse, och inte går i terapi och inte tar itu med osäkertheten? är de otrogna? för förhållanden handlar ju liksom om att hålla någon slags balans mellan allting, och jag undrar när folk tycker att det väger över för mycket åt ena hållet när det kommer till otrohet, sen kan man ju alltid jobba med olika saker med sig själv men det är inte riktigt det jag är nyfiken på haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Otrohet*

Undrar varför så många skriver "otrogenhet" nu för tiden. Jag förstår inte. Herregud människor. [cry]

OnT: Förhoppningsvis så hade jag inte blivit arg. Jag hade inte sett det som otrohet, ty: har öppet förhållande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Undrar varför så många skriver "otrogenhet" nu för tiden. Jag förstår inte. Herregud människor.

jag är nog inte rätt person att använda som utgångspunkt när det handlar om den svenska befolkningens svenska, gramatik är inte min starkaste sida om vi säger så he he 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

naked_monkey:

jag är nog inte rätt person att använda som utgångspunkt när det handlar om den svenska befolkningens svenska, gramatik är inte min starkaste sida om vi säger så he he 🙂

Jag har sett det på flera ställen och i andra forum och sådär. Verkar vara vanligt att folk skriver "otrogenhet". [surprised]

ps. Menade ej att låta elak mot dig, ber om ursäkt om jag gjorde det [blush] ds.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hade blivit sur men inte sett det som otrohet


   
SvaraCitera