Aviseringar
Rensa alla

Vart går gränsen till förlåtelse? [no-no]


Ämnesstartare

Vart går gränsen för vad man kan förlåta i ett förhållande?

Det pratas om det jättemycket...
Vad skulle Ni INTE kunna förlåta?


   
Citera

Det är ju så svårt att säga, eftersom man inte riktigt kan veta förrän man varit där själv och det beror så mycket på omständigheter osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag förlät faktiskt en kyss. Det tog tid dock. Även om jag förlät de så kom jag nog inte riktigt över det på ett tag. Kan lägga till att jag ignorerade henne 2 veckor eller något innan jag kom på att jag saknade henne.

Sex - aldrig i livet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle inte kunna förlåta oärlighet. Att han ljuger. Det skulle för mig vara värre att han var otrogen och ljög om det än om han kom o var öppen med det och verkligen ångrade sig. Att ljuga om något kräver en sån hemsk form av planering, att verkligen försöka dölja det! Okej, saker kan "bara hända" (även om jag är tveksam till att saker bara händer också, iofs..) men om man dessutom ljuger om det... 1000 gånger värre med en gång!

Om vi nu tänker att det inte handlar om otrohet så skulle jag inte kunna förlåta våld eller annan misshandel.


   
SvaraCitera

Jag har seriösa problem med att acceptera och förlåta otrohet. En liten otrohet som en kyss eller lite spontant fyllehångel går väl an, även om det skulle ta tid. Det är liksom sånt som kan hända när man är jättepackad, även om det inte har hänt mig.

Otrohet i någon form av sex däremot, det är en annan sak. Jag kanske skulle kunna förlåta det om hon verkligen ångrade sig och visade det, men det skulle ta väldigt, väldigt lång tid innan jag kom över det och verkligen kunde lita på henne igen. Vi räknar år här, inte veckor eller månader.


   
SvaraCitera

Hejjsan16:

Vart går gränsen för vad man kan förlåta i ett förhållande?

beror på man skall bara förlåta dem som djupt ångrar sig inte bara snackar.


   
SvaraCitera

en kyss skulle jag kunna förlåta men inte nåt sexuellt umgänge


   
SvaraCitera

Hejjsan16:

Vart

Var, heter det.

I övrigt skulle jag nog kunna förlåta alla "standardövertramp" så att säga, typ otrohet, oärlighet etcetera. Men det skulle ju kräva att jag dels litade på att hon förstod det felaktiga i det hon hade gjort och ångrade det, dels att det var en person som jag verkligen älskade och tyckte var värd förlåtelse.


   
SvaraCitera

Hejjsan16:

Vad skulle Ni INTE kunna förlåta?

Jag skulle nog kunna förlåta allt. Sen om jag inte vill ha något med personen att göra är en annan femma.


   
SvaraCitera

Hejjsan16:

Vart går gränsen för vad man kan förlåta i ett förhållande?

Gränsen är oändlig till ens hjärta säger stopp.

Hejjsan16:

Vad skulle Ni INTE kunna förlåta?

Otrohet och oärlighet.


   
SvaraCitera

Hejjsan16:

Vad skulle Ni INTE kunna förlåta?

Misshandel.
Oärlighet.
Otrohet, kaaanske förlåta en kyss.


   
SvaraCitera

otrohet, oärlighet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har svårt att förlåta henne när hon inte lyder mig.
Den jävla haggan.


   
SvaraCitera

våld eller misshandel...

det mesta annars skulle jag förlåta om endast händer enstaka gånger.... om hon fortsätter med att göra det så skulle jag nog förlåta henne men aldrig mer än 3 gånger. Den fjärde gången i sådant fall är skiten kommen, eller tidigare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

endel saker känner jag att jag skulle kunna förlåta,att jag inte bryr mej om, samtidigt vet jag att det är fel och jag skulle känna mej som en toffel om jag förlät det, och att man inte ska förlåta sånt osv. så därför förlåter jag inte endel saker som jag eg inte bryr mej så mkt om

cocodrilo:

Jag skulle inte kunna förlåta oärlighet. Att han ljuger.

alla ljuger väl nån gång om småsaker i ett förhållande, skulle du dumpa en kille om han ljög en gång för dej ? t.ex om du frågade vad han ska göra ikväll,åså säger han att han ska vara hemma, sen får du veta att han varit med sina kompisar, typ såna småsaker.


   
SvaraCitera