Aviseringar
Rensa alla

Vart går gränsen?


Ämnesstartare

Såhär på den tidiga kvällskvisten sitter jag och funderar på ett litet dilemma. Låt oss säga att du är lite intresserad av två personer. Var drar man gränsen när det gäller "dubbelspel"?

Redan från början? Ska man strunta i att träffa den andra och bara ge den ena chansen? Är det okej att "lära" känna två personer samtidigt som man är lite intresserad av?

Jag känner att det på ett sätt är okej att träffa båda två sålänge det bara är i "flirt-stadiet". Men när det kommer till nästa steg, te x första kyssen så är det dags att avsluta med den andra.

Vad tycker ni andra?


   
Citera

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaag_91_:

[rolleyes]

Väldigt nödvändigt svar.


   
SvaraCitera

Kacki:

Väldigt nödvändigt svar.

det tycker ja


   
SvaraCitera

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Vad tycker ni andra?

Varför kan ni inte ge killen ett normalt svar?!

Jag tycker att så länge man inte är ihop med någon så är det helt okej att träffa andra. Du är ju singel och har rätt att träffa vem du vill. Okej om ni har dejtat ett tag och det verkligen känns som det är på G och att ni kommer bli tsm närsom då kanske det är dags att avsluta me den andra. Det är lite svårt det där :/. Jag tycker inte att man ska dra gränsen vid kyssar. Man är ju inte tsm bara för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blondieyou:

Man är ju inte tsm bara för det.

Tack för svaren. Nej lite så resonerar jag också. Men man kysser liksom inte vem som helst heller.. så där går nog min gräns iallafall. Antar jag. Jag ville bara höra mig för vad majoriteten tycker är okej!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså så svårt är det inte, sätt dina gränser där du själv känner att det är okej? Skulle du tycka att det var okej om någon av dessa tjejer träffade någon annan samtidigt? flirtade med någon annan Kysste någon annan? osv


   
SvaraCitera

Kacki:

Vad tycker ni andra?

Jag drar gränsen vid kyssar. Om jag var intresserad av en tjej och hon var intresserad av mig, men samtidigt kysser en annan kille så skippar jag nog henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Men man kysser liksom inte vem som helst heller..

Nej det är sant. Kanske är en bra gräns att dra det vid kyssar då. Tänkte mer på att om man tex strular med någon på fyllan tycker jag ju inte att det är någon gräns där att sluta träffa den andra bara för man hånglat med någon annan. Men beror ju som sagt hur mkt man är på G! För då kanske man inte strular med någon annan heller 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Skulle du tycka att det var okej om någon av dessa tjejer träffade någon annan samtidigt? flirtade med någon annan Kysste någon annan? osv

Alltså, om du lägger fram det så, så säger jag självklart nej. Men sen har man liksom inte koll på vad den andra gör heller? Ibland är det bäst att man inte vet exakt allt vad den andra har gjort. Man är liksom inte tillsammans i dejtstadiet så man kan ju inte kräva att hon inte får träffa andra killar heller. Men om jag vetat om det hade jag självklart blivit ledsen!

Gryphon:

Jag drar gränsen vid kyssar. Om jag var intresserad av en tjej och hon var intresserad av mig, men samtidigt kysser en annan kille så skippar jag nog henne.

Aa precis, om man vet om det så är det ju självklart inte kul just då! Men låt säga att du blir tillsammans med en och är riktigt lycklig med henne. Sen efter 1 år måste hon erkänna att hon faktiskt hade en annan på gång samtidigt som dig men valde dig. Hur hade du reagerat då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Men när det kommer till nästa steg, te x första kyssen så är det dags att avsluta med den andra.

Ja, rimligtvis - så länge du inte inleder någonting med den andre också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aldrig varit i den sitsen men hade jag varit skulle jag väl kört på lite och se vad det leder till vem man gillar mest liksom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man träffar de man vill tills man vet vad man själv vill och inte har gett ut några löften till de som det handlar om.


   
SvaraCitera

Kacki:

Hur hade du reagerat då?

Jag hade inte blivit glad, verkligen inte.

Jag har problem med när folk inte kan hålla sig till en och samma person även om det bara är i flirt-stadiet.

Kyss är väl rätt okej, det tar inte många minuter för mig att komma över. Sex är värre.

Men jag hade ändå blivit glad på ett sätt, hade det varit så att hon stod och valde mellan två killar så valde hon ju trots allt mig.

Jag hade definitivt inte lämnat henne eller bråkat om det, känns dumt att skapa en konflikt när man redan har vunnit och flickan har valt mig.


   
SvaraCitera