Aviseringar
Rensa alla

Vart går ni/vad gör ni? osv


Ämnesstartare

Berätta för mig och alla andra vad ni gör? Vad pluggar ni till? Vad går ni för linje på gymnasiet, för program på universitetet? Nyfiken som jag är VILL JAG VETA.


   
Citera
Ämnesstartare

Insåg att det kanske redan finns någon sådan här tråd. Skicka mig gärna rätt!


   
SvaraCitera

Ska gå fordon i höst


   
SvaraCitera

Restaurang & Livsmedel. Det är en sådär linje. Jag knappast säga att jag är "Utbildad kock" Ledsen
Men tror inte att det är linjen i sig, det var nog istället mina bra klassföreståndare men dom var dåliga på att lära. 

Vill studera språk men här i Sverige så verkar det inte finnas någon som är intresserad utav något annat språk än Tyska, Svenska, Engelska, Franska och Spanska.. Trött Närmaste riktiga linjen att söka är ungefär hundra mil (mer eller mindre) iväg. Är fortfarande mycket osäker på hur jag skall göra.

Tycker egentligen att hela skolgången är ganska knepig.. Verkar inte som att skolan är till för att lära, istället en anstalt för att lagra unga människor som han beskriver den som.. Det som skolan lär mig under en månad kan jag själv studera hemifrån under några få dagar.
   Men frågan var inte mina tankar om hur skolan är/bör vara...


   
SvaraCitera

Xuzkie: Det som skolan lär mig under en månad kan jag själv studera hemifrån under några få dagar.

Oj, ni verkar inte lära er mycket på er skola! Förvånad


   
SvaraCitera

lakebeach:

Oj, ni verkar inte lära er mycket på er skola! Förvånad

Tror egentligen inte att man gör det någonstans i Sverige. Man lär sig, men jag tror starkt att man med enkelhet kan fyrdubbla effektiviteten utan att förlänga tiden. Dock är det nog inte möjligt att tillämpa i dagens samhälle. Därför tror jag att det är bra att studera hemifrån, distanslärande eller självlärande. Sedan så finns det mycket man behöver hjälp med som att läsa&skriva. Dock så får man hyfsat mycket allmänbildning i skolan och möjligtvis viss gemenskap än vad man vore att få hemifrån.


   
SvaraCitera

Ska gå estet till höst Mycket glad


   
SvaraCitera

Går i nian, ska börja på natur till höst


   
SvaraCitera

var åtta år sedan jag studerade senast


   
SvaraCitera

arbetsträning


   
SvaraCitera

Jag vet inte hur jag skall svara, det e komplicerat


   
SvaraCitera

Äntligen studenten efter 3 års slit i Teknikprogrammet. Dock känns det som om att jag inte kommer ha någon framtid, mitt snitt kommer nog bara vara medel... Har sökt till Industriell ekonomi och International management samt civilekonom. Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lagom många dagar senare: Läser till lärare! Den där utbildningen man kan komma in på om man chansar C på alla frågor på högskoleprovet.

Verkar som jag valt rätt yrke.


   
SvaraCitera
time
 time

Läser till lärare. 🙂


   
SvaraCitera

time:
Läser till lärare. 🙂

det var väldigt fult sagt din hora


   
SvaraCitera