Aviseringar
Rensa alla

vart har dom gamla herdeliga Walkman lurarna tagit vägen?


WailingJohn:

liksom androidmobiler behöver Nokialurar laddas i princip varje natt efter en dags användning. Dock bara vad jag har hört. Stämmer det?

nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Den har 3.5mm uttag och typ lika bra ljud som andra mobiler.

Musikspelaren som följer med är basic men funkar bra.

Det bästa är att du googlar fram recensioner.

Ok, det låter bra. Har redan googlat runt lite, men hittar inte speciellt mycket. Får ta o leta vidare helt enkelt. Tack för svar i övrigt.

aristoteles:

Värsta skitsnack jag hört

Bara vad jag har hört av rykten, uppenbarligen tycks ju inte det stämma.

Blivande_japan:

nej

Ok [smile]


   
SvaraCitera

WailingJohn:

Ok, det låter bra. Har redan googlat runt lite, men hittar inte speciellt mycket. Får ta o leta vidare helt enkelt. Tack för svar i övrigt.

Sök bara på nokia e52 review och du hittar massor med recensioner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Sök bara på nokia e52 review och du hittar massor med recensioner.

Det hade du rätt i, det fanns mycket mer på engelska än på svenska.

Ska ta mig in till nån butik nu i veckan och se den live också. Ibland är ju det man sett på bild en helt annan sak i verkligheten [smile]

En annan viktigt sak vad gäller telefonen är att jag vill ha nån typ av extra skal, skärmskydd eller liknande, det är nästan ett måste. Då jag har kommit på mig själv som ganska oförsiktig med prylar av olika slag (i synnerhet mobiltelefoner.) Men skyddsplast eller liknande finns ju till de flesta typer av telefoner, och borde väl därför också finnas till den i fråga?


   
SvaraCitera

WailingJohn:

och borde väl därför också finnas till den i fråga?

Plast till skärmen finns säkert, det finns till typ alla telefoner. Ett skal betvivlar jag men det finns kanske fodral som passar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag ändå gjort en tråd jag jag passa på att fråga om nån vet om Sony Ericsson W995 fortfarande säljs? Liksom dom andra walkmantelefonerna verkar den också ha gått upp i rök. Av det jag har läst och hört om W995an är att den är bland det bästa inom musik och ljudkvalité. Så den kanske vore nåt för mig. Men som sagt, har inte sett den i handeln på ett bra tag, den finns heller inte att få tag på internet. Eller finns det kanske en motsvarighet till den vad gäller ljudkvalité, det behöver ju nödvändigtvis inte vara en Sony Ericsson, andra märken fungerar lika bra, så länge jag slipper touch vill säga.

Jag har också läst på lite om Nokian som det tipsades om här (e52.) Det jag får ut av recensioner om den telefonen är att den anses vara bäst som jobbtelefon. Även om det säkert inte är nåt fel på den. Jag läste också att designen ville få telefonen att se bättre ut än vad den egentligen är. (Tror nån uttryckte det ungefär som att designen var mer påkostad än funktionerna, på ett annat forum.) Förmodligen är det nog inte så, men jag förstår ungefär vad som menas med det, vilket gör mig lite misstänksam.

Hur som helst... ännu fler tips på telefoner är vad jag behöver [bigsmile] Fler som kan berätta egna erfarenheter om just sina telefoner vore också schysst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WailingJohn:

I övrigt är det lilla jag har sett av Nokia att designen inte är den prydligaste, vilket jag visserligen inte bryr mig så mycket om, det är ju kvalitén som är den viktiga. Men såklart, en snygg design ses ju bara som ett plus i kanten.

Om du ska ha en Nokia - Nokia E72 is the thing! Kvalité rakt igenom. Skitsnygg är den också, men det är en helt annan femma.

Annars så kanske du kan få tag på en begagnad Sony Ericsson eller så kanske du hittar nån turksida som säljer dom. Lycka till!

Har du kollat på Media Markt? Dom brukar ju ha saker som halvt gått ur sortimentet hos andra försäljare, fast då måste du visserligen ha en sådan butik i närheten, för annars blir det svårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Allegro:

Om du ska ha en Nokia - Nokia E72 is the thing! Kvalité rakt igenom. Skitsnygg är den också, men det är en helt annan femma.

Skitsnygg vet jag inte, men helt ok ändå. Har dock inte sett den i verkligheten. Den ser ju onekligen klumpig ut.

Allegro:

Har du kollat på Media Markt? Dom brukar ju ha saker som halvt gått ur sortimentet hos andra försäljare, fast då måste du visserligen ha en sådan butik i närheten, för annars blir det svårt.

Det är den ända stormarknaden jag inte kollat på. Man kan tyvärr inte se sortimentet på deras hemsida, så jag blir tvungen att ta mig till en av deras butiker i så fall. Men om jag har vägarna förbi ska jag absolut titta in där också.


   
SvaraCitera