Aviseringar
Rensa alla

Vart ska jag vända mig?


Ämnesstartare

Jag får ofta höra att jag är snygg och ar en perfekt kropp. Jag börjar tycka om mig själv mer och tycker att jag faktiskt ser bra ut. Nu börjar jag drömma om att bli modell. Jag är 1,60 lång väger 45 kg och ser bra ut. Men vart ska jag skicka mina bilder? Någon som vet?


   
Citera

Tips gå fotokurs 
Gallerior har modevisningar 
Modevisningar 
Läs i damtidningar. 
Cosplay och rockfotografer är bra.
Bara gå fram och prata.
Glöm inte visitkort.
Skapa ett instagram konto bara för mode. 

Lyssna på vad fotografen vill ha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var du ska skicka dina bilder? Öh vill du bli modell så kontakta en agent för sånt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sök modelljobb. Det finns säkert hur mycket som helst om man googlar

Du ska absolut följa din dröm och bli modell. Men ha i åtanke att det inte är en clean bransch direkt men lycka till Party


   
SvaraCitera

Asså om du vill söka  https://www.imgmodels.com är det bästa alternativet 
Dock är du för kort,  average för killar som söker är 192 och för tjejer är 175 eller mer. Om du är säker på att du kommer växa 15cm eller mer go for it. 
Du behöver skicka några bilder osv, man får inte sminka sig eller ha kläder på sig som inte visar kroppen *tydligt* typ som klänningar och sånt, vit t-shirt och shorts funkar.

Det tar några veckor innan de kontaktar dig. Oftast får du mejl oavsett om de vill ha dig eller inte, det stor antigen ja eller nej. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skicka dem till mig såklartCool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:
Skicka dem till mig såklartCool

Tyst nu ditt pervoArg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

widediaper:
Asså om du vill söka  https://www.imgmodels.com är det bästa alternativet 
Dock är du för kort,  average för killar som söker är 192 och för tjejer är 175 eller mer. Om du är säker på att du kommer växa 15cm eller mer go for it. 
Du behöver skicka några bilder osv, man får inte sminka sig eller ha kläder på sig som inte visar kroppen *tydligt* typ som klänningar och sånt, vit t-shirt och shorts funkar.

Det tar några veckor innan de kontaktar dig. Oftast får du mejl oavsett om de vill ha dig eller inte, det stor antigen ja eller nej. 

Tack, för tipset. Men jag kommer inte växa mer. Räcker väl att man ser bra ut och har fin kropp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maddis:

Tack, för tipset. Men jag kommer inte växa mer. Räcker väl att man ser bra ut och har fin kropp?

Nej i modell industrin är det så att man måste vara av en viss längd för att de gör alla kläder efter en viss storlek så att alla modeller kan använda samma kläder. Jag vet det är shitty men vad ska man göra liksom.


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Tyvärr du är för kort att bli proffsmodell. Många agenturer har krav på minst 170 cm för tjejer och 180 cm för killar, vissa agenturer har krav på längre än så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ice:
Tyvärr du är för kort att bli proffsmodell. Många agenturer har krav på minst 170 cm för tjejer och 180 cm för killar, vissa agenturer har krav på längre än så.

Jo, men dem kanske ska ändra lite. modern tid så ska även vi som är korta kunna vara modeller. Är ju nästan då så inte korta har något  värde


   
SvaraCitera

Maddis:

Jo, men dem kanske ska ändra lite. modern tid så ska även vi som är korta kunna vara modeller. Är ju nästan då så inte korta har något  värde

Att vara modell är att vara snygg enligt många. Du kanske bör vara emot modellbranschen om du tycker att den anser fula inte hava något värde.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

Att vara modell är att vara snygg enligt många. Du kanske bör vara emot modellbranschen om du tycker att den anser fula inte hava något värde.

Jag har inte sagt att dem är fula. Jag vill ju själv bli en toppmodell och jag har utseendet för mig. Men enligt vissa är jag tydligen en kortis som inte kan bli modell. Så vem har fördomar?


   
SvaraCitera

Maddis:

Jag har inte sagt att dem är fula. Jag vill ju själv bli en toppmodell och jag har utseendet för mig. Men enligt vissa är jag tydligen en kortis som inte kan bli modell. Så vem har fördomar?

Det är inte fördomar; det är åsikt om vad som är snyggt. Varför förväntar du dig att du kan se ut hur som helst och bli modell?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

Det är inte fördomar; det är åsikt om vad som är snyggt. Varför förväntar du dig att du kan se ut hur som helst och bli modell?

Jag ser inte ut hur som helst, jag ser verkligen ut som en modell. De är bara lite längd som skiljer


   
SvaraCitera