Aviseringar
Rensa alla

Vart skall jag läsa tekniskt basår?


Ämnesstartare

AVEII:

Jag har svårt att tänka mig att det är fullt med rasister på högskolor.. Några enstaka, möjligtvis.. Är helt säker på att du kommer hitta vettiga människor att umgås med oberoende på var & vilken skola du väljer!

Det är inte skolan jag har största rädslan inför, det är staden. Småstäder har ju flest rasister. Speciellt Småland. Jag vågar gå ut, men känner otroligt stor rädsla att flytta ifrån GBG. Och ifall det är värt/skämmigt att läsa i en mindre skola tekniskt basår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Speciellt Småland.

Trodde det var Norrland som var värst på den biten.. [crazy]

Anura:

Jag vågar gå ut, men känner otroligt stor rädsla att flytta ifrån GBG. Och ifall det är värt/skämmigt att läsa i en mindre skola tekniskt basår.

Okey.. Finns det alltså ingen skola i GBG-området med tekniskt basår där du kommer in? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AVEII:

Okey.. Finns det alltså ingen skola i GBG-området med tekniskt basår där du kommer in?

Nej, förutom förmodligen Högskolan Väst som ligger i Trollhättan vilket tar en 1 och en halvtimme att pendla varje dag.

AVEII:

Trodde det var Norrland som var värst på den biten..

Hur menar du?


   
SvaraCitera

Jag kan tyvärr inte svara på det då du inte verkar komma in på någon av de tekniska universitet jag känner till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Jag kan tyvärr inte svara på det då du inte verkar komma in på någon av de tekniska universitet jag känner till.

Ja, jag förstår. Men vad är din tanke, att jag borde inte studera alls och kanske göra hp senare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spelar ingen roll var du gör det basåret. Kör på vad fan du vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Spelar ingen roll var du gör det basåret. Kör på vad fan du vill.

Ja, det är sant. Fast flytt är det jag tänker på, det är väl inte bra att flytta för ett basår?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

det är väl inte bra att flytta för ett basår?

Inte om du inte tänkt bo kvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Inte om du inte tänkt bo kvar.

Vad menar du? Jag är inte hundra på ifall jag kommer att studera kvar på de området jag läser basåret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Jag är inte hundra på ifall jag kommer att studera kvar på de området jag läser basåret.

Varför inte läsa det på CTH?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Varför inte läsa det på CTH?

För att jag inte kommer in 🙁 Planen är väl att medan man läser basår, även göra hp för att komma in på något bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Varför inte läsa det på CTH?

Vad skall jag ta mig till?:( Har sådan ångest över detta.


   
SvaraCitera
Exner

Byt etnicitet
Läs i Växjö
...
Profit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Hur menar du?

De är inte jättevana vid att se negrer uppe i norr.. Går det en sådan över gatan står alla och stirrar som fasen, slänger ut ord som: "Nej men titta, där går en neger! Helvete vad svart människan är.".

Har upplevt detta där uppe ett flertal gånger! Här i småland kryllar det av alla möjliga sorters invandrare.. Inte minst dessa "kolsvarta" negrer.. Har svårt att tänka mig att du skulle få problem. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AVEII:

De är inte jättevana vid att se negrer uppe i norr.. Går det en sådan över gatan står alla och stirrar som fasen, slänger ut ord som: "Nej men titta, där går en neger! Helvete vad svart människan är.".

Fast uppe i Norrland är de många sossar, och SD har väldigt litet fäste där. Är du själv svart? Har det hänt dig i Norrland?


   
SvaraCitera