Aviseringar
Rensa alla

vart vänder man sig?


Ämnesstartare

Vart är det bäst att vända sig för att få reda på om man är deprimerad och få hjälp?


   
Citera

Förslagsvis en psykolog. Fast inte en sådan som bara ger dig massa sockerpiller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

var kidnappar man en sån?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå till kuratorn om du går i skolan. Annars kanske psykolog eller så. Eller en bra kompis[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ungdomsmottagningen(umo.se) eller barn- och ungdomspsykiatri(Bup.nu)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BUP eller någon kurator om du är under 18, annars skulle jag tippa på att du kan ringa någon psykologmottagning.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Antagligen en kurator eller psykolog av något slag. Har själv testat det här med samtal, men det har jag slutat med nu. Är fortfarande ganska deprimerad, men jag tänker inte prata med en psykolog. Nej, det passar verkligen inte mig. Men alltså, har du kompisar är det ju bra 🙂 Annars psykolog som sagt? Om du vill, man kan alltid ta lyckopiller. För mig känns det en aning fejkat, men bara du mår bättre så <3


   
SvaraCitera

Om du är deprimerad känner du nog det. Uppsök en psykolog.lycka till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BRIS[y]kanske


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fina_frida:

Vart är det bäst att vända sig för att få reda på om man är deprimerad och få hjälp?

Hört att även vårdcentralen har skyldighet att ge remiss till en psykolog om du uppger att du känner dig deppig.

Prata med kurator, chef, din läkare, någon på ungdomsmottagningen eller hör av dig till BUP


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sovande:

BRISkanske

ja om man vill vara anonym så är de bra:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Krillan:

ja om man vill vara anonym så är de bra:)

Det är ganska bra iaf[y]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera