Aviseringar
Rensa alla

Vatten smakar äckligt?


Ämnesstartare

Videovåld:

Vatten smakar på olika ställen, jag är väldigt kräsen när det gäller vatten, bor i ett område av Sverige som av någon anledning har ovanligt bra kranvatten och om jag åker till typ sthlm eller andra ställen i sverige så klarar jag inte av att dricka det

fix'd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kefka:

fix'd

Grejen är att norrland ofta har bättre kranvatten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

så kära UM:are. Är jag sjuk på något sätt eller känner ni också att vatten är äckligt?

Vatten är äckligt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad jag hört iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har väl smutsigt vatten. Jag brukar åka till Karlstads grannkommun Hammarö och dricka vatten ibland för de har sveriges bästa kommunala vatten. Och ja, det är himmelskt! Loka brunn kan ta sig i jämförelse!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Videovåld:

Grejen är att norrland ofta har bättre kranvatten.

har iaf hört helt okej saker om skånes dricksvatten och dåligt om stockholm, tuppsala, göteborg osv men kanske bara gillar det för att jag är uppväxt där.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vatten är tråkigt att dricka


   
SvaraCitera

Bo på landet med egen brunn, så har du alltid bra vatten som mig.. As gott, mumma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

Är jag sjuk på något sätt eller känner ni också att vatten är äckligt?

Beror väl helt på vilket avlopp det är taget från. Jag tycker t.ex att vattnet i min lägenhet är ganska äckligt men hemma på landet där det smakar järn älskar jag det (förutom vid förkylning då det smakar blod).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte varför men får kräkreflexer ibland efter att jag druckit vatten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äsch smaken är som baken och gott är ett luddigt begrepp så det är nog inte underligt alls att tycka att vatten är äckligt. Själv finner jag det smaklöst, och inte alls gott.


   
SvaraCitera

Vårt (bra vårt) vatten smakar himmelskt, everywhere else smakar skit. och det är många som kommenterar just vårt kranvatten. love it<3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har helt klart giftigt vatten där du bor! Detta får dig att tillslut sky alla sorters vatten, giftigt eller rent... Tillslut kommer du förtorka och bli björnföda! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vattnet hemma hos pappa smakar ganska äckligt, för det innehåller massa mineraler och järn och blöh och när det regnar blir det brunt [blush]


   
SvaraCitera