Aviseringar
Rensa alla

Vaxa eller raka?


Ämnesstartare

Tänkte bara höra hur ni killar gör där nere?
Jag själv rakar mig helt och hållet.
Är det någon som vaxar sig ist och i så fall funkar det bättre än att bara raka sig?


   
Citera

Jag rakar mig, Tycker det funkar bra. Känns väl som att det tar ett tag , men det är inte så farligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sticks:

Jag rakar mig, Tycker det funkar bra. Känns väl som att det tar ett tag , men det är inte så farligt

Jo, att raka sig funkar väl helt okej. Men det är väldigt störande att stubbet växer tillbaka så snabbt igen att man behöver göra minst en gång i veckan för att hålla sig fräsch där nere.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nuttin [party]


   
SvaraCitera

spahija:

Jo, att raka sig funkar väl helt okej. Men det är väldigt störande att stubbet växer tillbaka så snabbt igen att man behöver göra minst en gång i veckan för att hålla sig fräsch där nere.

Sant, så sant


   
SvaraCitera

klipper bort det grövsta bara [tired]


   
SvaraCitera

Jag började med att vaxa, men numera så plockar jag med pincett bort de strån som tittar fram. Jag brukar plocka i stort sett varje gång jag går på toaletten. När man sitter där så är det enkelt att ta fram pincetten och ta ett par strån.

Fast pungen rakar jag fortfarande, för den var lite väl knepig att vaxa...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kul_bus:

Jag började med att vaxa, men numera så plockar jag med pincett bort de strån som tittar fram. Jag brukar plocka i stort sett varje gång jag går på toaletten. När man sitter där så är det enkelt att ta fram pincetten och ta ett par strån.

Är det lättare och bättre att vaxa än att raka då?


   
SvaraCitera

spahija:

Är det lättare och bättre att vaxa än att raka då?

Jag tycker att det är "bättre" att vaxa. Vissa tycker att det gör ont, men det var inte något större problem för mig. Fördelen med att vaxa är att det inte växer ut direkt. Rakar du så får du ju raka flera gånger i veckan för att hålla det slätt. Vaxa behöver man göra ungefär en gång i månaden. Om man börjar med att vaxa och sedan plockar med pincett allt eftersom nya hår kikar fram så blir det inte så mycket jobb.

Så ja, enligt mig är det lättare och bättre att vaxa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kul_bus:

Så ja, enligt mig är det lättare och bättre att vaxa.

Men du vaxar själv då eller? Med vax eller sådana där remsor?


   
SvaraCitera

pandan:

Men du vaxar själv då eller? Med vax eller sådana där remsor?

Jag hade turen att ha någon som vaxade mig. Vi använde vax som man värmde i micron. Vi turades om att vaxa varandra. Det var mycket mysigt faktiskt. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kul_bus:

Jag hade turen att ha någon som vaxade mig. Vi använde vax som man värmde i micron. Vi turades om att vaxa varandra. Det var mycket mysigt faktiskt.

Var kan du köpa sådana vaxremsor då?


   
SvaraCitera

helrakat där nere!! dock ser de ut som en naken ökenråtta i slakt tillstånd x) men fuck that 😀 lena sköna bollar de e grejer de!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Då och då när jag vill vara "fin" rakar jag, men annars:

Hänskapt:

klipper bort det grövsta bara [tired]


   
SvaraCitera

spahija:

Var kan du köpa sådana vaxremsor då?

H&M är ju ett ställe.


   
SvaraCitera