Aviseringar
Rensa alla

Vaxning själv eller hos butik?


Ämnesstartare

Hej

Jag är en snubbe på 15 år och jag och jag vill ha det rent där nere.

Jag har testat att raka mig mothårs för jag vill ha det rent och utan hår men då får jag röda prickar, Varför?

Därför är jag sugen på att testa vaxning hemma själv, har ni några tips och är det ofarligt?
Rackar mig varje vecka så har ingen buske, vet inte om det förbättrar eller gör det sämre

Hur gammal är gränsen för att besöka ställen som gör vaxningen åt dig?

Du får gärna också PM:A mig om du inte vill skriva det här.

Och seriösa svar, tack [smile]


   
Citera

isola erbjuder vaxning har jag hört! pma henne för mer info [smile]

isola:


   
SvaraCitera

Hej

Bäst är att inte raka sig alls. Det tär på huden och hårsäckarna på ett annat sätt än vaxning.

Ska du vaxa kanske det är bättre med lite hår så att du tar nåt att fästa vaxet i,men vad vet jag, har aldrig vaxat mig nånstans 😛

Dessutom har vi hår där av en anledning. För att skydda mot diverse svampinfektioner till exempel.

Men du gör som du vill, ska inte moralisera över dig. Men raka inte! Det blir bara fel då! Om du ska ta bort det, ta bort med pincett eller med vax.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mansan:

röda prickar, Varför?

Hårsäckarna blir irriterade osv. Finns RFSU-produkter som ska motverka just röda prickar, kolla apoteket:)


   
SvaraCitera

mansan:

är det ofarligt?

Sålänge du använder vax som är avsett för intima delar och inte vaxar på sår eller liknande så ska det inte vara farligt!

elverpigen:

isola:

mm locka hem småpojkar till mig why don't you[sad]


   
SvaraCitera

och ang de röda prickarna, de beror antagligen på bakterier som orsakar en liten infektion i hårsäckarna. Avhjälpes med RENA VASSA hyvlar, köp engångsvarianten, använd shaving gel och en lugnade aftershavegel från rfsu. Vissa tycker även vanlig handsprit hjälper mot röda prickar, men riktiga produkter är oftast bäst.


   
SvaraCitera

isola:

mm locka hem småpojkar till mig why don't you[sad]

it's my perfect wingman skills, I always get my friends laid. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angående rakningen: räcker det att jag tar lite handsprit, "försvinner" prickarna då?[smile]

Angående vaxningen:
Kan man göra det själv utan att det blir infekterat?
Kan man använda vanliga vaxnings-produkter eller måste det vara sådana som är gjorda för vaxning där nere? [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mansan:

räcker det att jag tar lite handsprit, "försvinner" prickarna då?

Ha på det direkt efter rakningen.


   
SvaraCitera

mansan:

Kan man använda vanliga vaxnings-produkter eller måste det vara sådana som är gjorda för vaxning där nere?

Huden, som du förstår, är annorlunda i könsområdet. Alltså behöver du använda dig av produkter som är anpassade för könsområdet.


   
SvaraCitera

jason:

ta bort med pincett

aaaooutch!


   
SvaraCitera

Fingerprints:

aaaooutch!

Vill man vara fin får man lida pin!

Tjejer gör ju det, men med ögonbrynen då.[smile]


   
SvaraCitera

andrea


   
SvaraCitera

Mitt enda tips är att aldrig ta tips från internetfolk när det kommer till ditt könsorgan, för vips så finner du dig med hela staken täckt med tigerbalsam och gråten i halsen.

LITA INTE PÅ NÅGON.


   
SvaraCitera
ohjens

rakning och vaxning irriterar huden. SÅ, sluta med sånt! om du vill få bort röda prickar..


   
SvaraCitera