Aviseringar
Rensa alla

Vegan vs Allätare


Asha
 Asha
Ämnesstartare

vegan.jpeg
vs

grishuvud


   
Citera

   
SvaraCitera

veg


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Köt Hjärta


   
SvaraCitera

vegan. allätande människor är inget att ha. 


   
SvaraCitera

Petros Synthea: Allätare

Vi gjorde i går kväll vår tredje julskinka för säsongen. En bamseskinka på nästan 5 kilo åkte in i ugnen på 125 grader. Snacka om saftig och god skinka.  Hjärta

saftig-och-god-julskinka-fr%C3%A5n-bodal


   
SvaraCitera
Asha
 Asha
Ämnesstartare

flyktingfientlig:

Vi gjorde i går kväll vår tredje julskinka för säsongen. En bamseskinka på nästan 5 kilo åkte in i ugnen på 125 grader. Snacka om saftig och god skinka.  Hjärta

saftig-och-god-julskinka-fr%C3%A5n-bodal

Ser god ut. 


   
SvaraCitera

Petros Synthea: Ser god ut.

Den skinkan... skinkspad, nykokt potatis och Slotts Gästabud "Mild och söt" senap och iskall Apotekarnes Julmust var supergott!


   
SvaraCitera

äter allt för jag tycker det är gott 


   
SvaraCitera

subhuman girl:
vegan. allätande människor är inget att ha. 

shit va inskränkt syn


   
SvaraCitera

Arrogant:

shit va inskränkt syn

snarare du som är blind.


   
SvaraCitera

subhuman girl:

snarare du som är blind.

Har viss brytningsfel men annars ganska god syn, vilket jag är glad för. 

ONT: nåja... mer kött till mig. och en kall bärs till det. 
ser inga hållbara argument FÖR veganism som gör att jag ändrar mig. varför är du vegan? 


   
SvaraCitera

Arrogant:

Har viss brytningsfel men annars ganska god syn, vilket jag är glad för. 

ONT: nåja... mer kött till mig. och en kall bärs till det. 
ser inga hållbara argument FÖR veganism som gör att jag ändrar mig. varför är du vegan? 

är inte vegan men vegetarian sen många år tillbaka. kan tänka mig övergå helt till veganskt så småningom. skippar kött av etiska skäl framförallt, men även hälsofördelarna spelar in mycket för min del. undviker gärna att dra på mig cancer, diabetes etc. 

köttindustrin är även en stor miljöbov, även om det nu inte är det som fått just mig att utesluta djurätande. 


   
SvaraCitera

men inte som att det där är några news. finns galet mycket studier om exempelvis hälsofördelarna samt miljöpåverkan. bara läsa på om det intresserar dig.


   
SvaraCitera