Aviseringar
Rensa alla

veganer


b1son

+ att 1 person som äter vegansk kost e inte nödvändigtvis samma sak som 1 vegan


   
SvaraCitera

Det är väl ganska vanligt att folk har den uppfattningen om att kött är nödvändigt och därför så äter inte veganer/vegeterianer tillräckligt eller nyttigt. Brukar väl också finnas en uppfattning om att veganer känner sig bättre än personer som äter kött och vill upplysa om hur kött är dåligt hela tiden och "konvertera".

Är själv vegetarian och har börjat långsamt att övergå till vegan också (kan inte släppa osten gaaah!) Hade inga särskilda åsikter om det innan jag blev vegetarian utom att man måste äta väldigt noga.


   
SvaraCitera

Älskar dom

Mer kött till mig


   
SvaraCitera

Kokosnöt: (kan inte släppa osten gaaah!)

Vegetarisk ost då hoppas jagBlink


   
SvaraCitera

aristoteles:

Vegetarisk ost då hoppas jagBlink

Haha, ja? vet inte om så många typer av ost med kött i :)?


   
SvaraCitera

Kokosnöt: Haha, ja? vet inte om så många typer av ost med kött i :)?

...Vanlig hårdost framställer man ofta med löpe, som är avskrap från innesidan av kalvens mage. Hoppas du visste detRodnar
Det dock ost som framställs med syntetiska ystensymer också, dessa använder inte löpe. Osäker på hur vanliga de två varianterna är kontra varandra faktiskt.


   
SvaraCitera

aristoteles:

...Vanlig hårdost framställer man ofta med löpe, som är avskrap från innesidan av kalvens mage. Hoppas du visste detRodnar
Det dock ost som framställs med syntetiska ystensymer också, dessa använder inte löpe. Osäker på hur vanliga de två varianterna är kontra varandra faktiskt.

Juste ja! jo, var medveten om det men var inte det roligaste när jag fick höra det första gången. Nej ost är som sagt något jag har svårt att välja bort i min icke animaliska kost vare sig det är kalvskrap eller mjölk


   
SvaraCitera

Kokosnöt:

Juste ja! jo, var medveten om det men var inte det roligaste när jag fick höra det första gången. Nej ost är som sagt något jag har svårt att välja bort i min icke animaliska kost vare sig det är kalvskrap eller mjölk

Har dock förståelse, ost är så vansinnigt gott.


   
SvaraCitera