Aviseringar
Rensa alla

Vegetarian?


Ämnesstartare

Hej!
Jag skulle vilja bli vegetarian.
Mest för att jag tycker synd om djur som blir slaktade, med också lite för hälsans skull. Men jag är ju 12 år, är jag för ung för att bli vegetarian?
Jag sa det till mamma, men hon bara....Ja....men du växer, du måste få i dig protein...kanske om några år.
Fast jag har läst på mycket och jag älska falafel, böner och linser osv.

men vad tror ni?, Är jag för ung?, om inte, Vad ska jag ha för argument till mamma?


   
Citera
Ämnesetiketter

Nellie.e:
Hej!
Jag skulle vilja bli vegetarian.
Mest för att jag tycker synd om djur som blir slaktade, med också lite för hälsans skull. Men jag är ju 12 år, är jag för ung för att bli vegetarian?
Jag sa det till mamma, men hon bara....Ja....men du växer, du måste få i dig protein...kanske om några år.
Fast jag har läst på mycket och jag älska falafel, böner och linser osv.

men vad tror ni?, Är jag för ung?, om inte, Vad ska jag ha för argument till mamma?

Alltså man kan bli vegetarian när som helst så länge du får i dig portin eller andra viktiga vitaminer man äter ju liksom inte bara blad som vegetarian. Du kan ta bort köttet helt om du vill sålänge du hittar annan mat som ersätter det kött ger dig


   
SvaraCitera

Avregistrerad:

Alltså man kan bli vegetarian när som helst så länge du får i dig portin eller andra viktiga vitaminer man äter ju liksom inte bara blad som vegetarian. Du kan ta bort köttet helt om du vill sålänge du hittar annan mat som ersätter det kött ger dig

det är ohälsosamt för unga människor att bli vegetarianer

och kött och djurprodukter är nyttigt. du behöver bara inte köpa kött stup i kvarten för att djurslaktet ska minskas.

sen dör dem lika ofta som vi, och det berör dig inte va, huh


   
SvaraCitera

hxiley:

det är ohälsosamt för unga människor att bli vegetarianer

och kött och djurprodukter är nyttigt. du behöver bara inte köpa kött stup i kvarten för att djurslaktet ska minskas.

sen dör dem lika ofta som vi, och det berör dig inte va, huh

Haha okej 


   
SvaraCitera

Nellie.e: Mest för att jag tycker synd om djur som blir slaktade

Det finns absolut inget du behöver oroa dig om. Varför? Tänk... Det finns mer än tillräckligt med djur i våran planet så det blir inte som att om en blir vegeterian så kommer alla sluta slakta djur. Bli vegeterian om du vill, men grejen är att djuren kommer ändå att bli slaktade o det spelar ingen roll vad du än gör eller säger. Finns tillräckligt med djur (inkluderat fisk och insekter) för att mata människan hur länge som helst beroende på hur länge bonden kommer att fortsätta att farma djur.


   
SvaraCitera

hxiley:

det är ohälsosamt för unga människor att bli vegetarianer

och kött och djurprodukter är nyttigt. du behöver bara inte köpa kött stup i kvarten för att djurslaktet ska minskas.

sen dör dem lika ofta som vi, och det berör dig inte va, huh

Jag mena bara att man måste inte äta kött för att må bra och vara frisk


   
SvaraCitera
major

Nellie.e: Jag sa det till mamma, men hon bara....Ja....men du växer, du måste få i dig protein...kanske om några år.

Protein kan du få från vegetariska källor också. Du kan dricka proteinshakes med sojaprotein till exempel.


   
SvaraCitera

Avregistrerad:

Jag mena bara att man måste inte äta kött för att må bra och vara frisk

jo, speciellt vid en ung ålder.


   
SvaraCitera

hxiley:

jo, speciellt vid en ung ålder.

Vad är det som inte finns i växter som finns i kött? Nu menar jag inte enbart växter då men aja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hmmm....
Lite olika svar....
men om man tar kosttillskott då?


   
SvaraCitera

Avregistrerad:

Vad är det som inte finns i växter som finns i kött? Nu menar jag inte enbart växter då men aja

växter ger proteiner och andra mineralämnen, men kött innehåller högre mängder. sen är det bra för djuren att dö. 

och förresten - läs djurslagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hxiley:

sen är det bra för djuren att dö

Okej,Men på villket sätt är det bra för dem att dö, om de är helt friska?


   
SvaraCitera

Nellie.e:

Okej,Men på villket sätt är det bra för dem att dö, om de är helt friska?

mer djur kan komma och leva ett liv, precis som vi människor
vi får mer kött - vi slipper människor vi ogillar.


   
SvaraCitera
JamezK

Kör inte skolan redan med vegetariska alternativ? Ta det isåfall och käka vanligt hemma...
Börja lite smått!  


   
SvaraCitera

Det går alltid bra att bli vegetarian 


   
SvaraCitera