Aviseringar
Rensa alla

Vegetarian/vegan?


Ämnesstartare

Vad är anledningen till att du är vegetarian/vegan?


   
Citera

för att jag kan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det så svårt att lista ut egentligen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men det finns ju olika anledningar.. vill bara veta just er anledning


   
SvaraCitera
blum
 blum

föddes sån


   
SvaraCitera

Är inte veggo, men om jag skulle bli det hade anledningen nog varit att jag tycker rått kött är så äckligt att jag inte vågar tillaga det själv. Nu fixar mamma det och då funkar det så länge jag slipper ta i eller känna lukten av det. Men när jag måste börja laga mat själv blir det annat!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

five squared:

Är inte veggo, men om jag skulle bli det hade anledningen nog varit att jag tycker rått kött är så äckligt att jag inte vågar tillaga det själv. Nu fixar mamma det och då funkar det så länge jag slipper ta i eller känna lukten av det. Men när jag måste börja laga mat själv blir det annat!

dock finns det ju färdiglagat kött i affär hehe


   
SvaraCitera

melancholy:

dock finns det ju färdiglagat kött i affär hehe

Ja, sånt borde funka, men det känns så fuskigt och så vågar jag inte alltid lita på att det är ordentligt tillagat. Grillad kyckling funkar visserligen, och korv, kassler & annat rökt kött, men utöver det blir det nog rätt vegetariskt. Men vegetariskt är så gott ändå, så jag skulle nog inte lida av det [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det inte, men ska gå över mer och mer när jag flyttar hemifrån. Av etiska skäl


   
SvaraCitera

Jag är vegetarian.

Det känns förnedrande mot naturen att äta kött som man själv inte har dräpt. Eller åtminstone känner jag själv att jag inte skulle kunna döda ett djur, förutom att fiska och jag klarar av att döda fisken också, så det är inget problem där (så jag äter fisk). Men jag skulle inte kunna ställa mig och skjuta en ko, till exempel. Så jag tycker inte att jag har någon rätt till att äta kött.
Kan man ärligt stå för att man kan döda ett djur, ät på.

Fattar ni mitt resonemang? [cute]


   
SvaraCitera

För att veg-mat är gott! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag var det var det för att hm, jag var rädd [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att kött är dyrt, äckligt och tråkigt att tillaga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irrelevante:

att kött är dyrt, äckligt och tråkigt att tillaga.

så sejer en äkta vegeatrian[bigsmile]


   
SvaraCitera