Aviseringar
Rensa alla

Vegetarianer är hycklare.


Ämnesstartare

Nu ska jag berätta en historia om en liten pojke, låt oss kalla han... Joel, för det är det han ( jag ) heter.
När Joel var 9 år bodde han på en bondgård, Joel hade över 80 djur som han djupt älskade.

En dag insåg Joel att han stod för att äta dom här trevliga och älskvärda djuren, Joel vid åldern 9 bestämde sig för att aldrig mer äta djur, när någon frågade Joel varför han inte åt djur så sa Joel, Man kan inte äta sina kompisar!..

Nio år senare hade Joel levt med att mer eller mindre förklara sig som något moraliskt överlägsen alla andra tills han såg n undersökning om att växter har känslor.

Joel blev chockad, tydligen hade dom prövat att mäta en växts elektriska aktivitet, när dom sedan klippte av ett av löven så blev växten helt galen och mätningen gick upp till taken.

När växten sen hade lugnat ner sig så gick dom emot växten med saxen och klippte i luften.
VÄXTEN BLEV GALEN IGEN!!
Det visar sig att växter är medvetna om vad som händer runt om kring dom, dom har känslor och kan till och med *prata* med varann..

Joel kunde inte längre se sig själv som moraliskt överlägsen, faktum är att han hade stått för mord på flertal växter under hela sitt liv.

Fin historia.
Vad jag vill meddela med detta är att vegetarianer, som i alla fall har medlidande och försöker vara snälla egentligen är lika korkade som kött ätare.

Personligen så äter jag endast frukt, ägg, mjölkprodukter och saker som har blivit plockat från växter, äter inte potatis eller saker som blivit urslitna ur jorden.

MEN MEN det e min syn på saken, Vegetarianer kan fortfarande se sig som lite moraliskt överlägsna med tanken på hur djur blir behandlade, men det e svårt att leva utan att döda.


   
Citera

Majoriteten av världens befolkning är vegetarianer, vart vill du komma?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vill komma till poängen att vegetarianer äter varelser som har känslor, och att rent moraliskt så gör dom det dom tycker att kött ätare ska sluta med..


   
SvaraCitera

Du reflekterar inte över att djur också äter växter, och att dagens djurindustri därmed skördar många fler växtliv än en kost baserad på vegetabilier?


   
SvaraCitera

Kul trollat, grabben.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Du reflekterar inte över att djur också äter växter, och att dagens djurindustri därmed skördar många fler växtliv än en kost baserad på vegetabilier?

-.- vi är dom ända djuren som tänker på sånt här, dessutom äter djur i fångenskap en viss mängd växter ändå.
Moraliskt sätt, så borde vi som kan välja bort att mörda faktist välja bort att mörda..
- Det finns ingen i hela världen som tror att dom är onda, alla tror att dom är goda.
Förutom DR. Evil på Austin Powers.

Tänk lite på vad ni gör 😛


   
SvaraCitera

JoElite:

ända


   
SvaraCitera

JoElite:

😛

Kan du ge mig en länk till en källa som säger att växter har känslor? Googlade på: växter känslor, och den här tråden var den sjätte träffen, ingen av dom tidigare verkade vara speciellt relevant.


   
SvaraCitera

TÄNK PÅ DJUREN!
ÄT INTE DJURENS... MAT!!


   
SvaraCitera

att inte äta djur är som att tycka att järnmalm är bättre än stål


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Googla på engelska, kommer upp flertal länkar.
FLera TUSEN ;O


   
SvaraCitera

OF 5:

att inte äta djur är som att tycka att järnmalm är bättre än stål

Järnmalm är bättre än stål, för miljön osv.


   
SvaraCitera

JoElite:

Googla på engelska, kommer upp flertal länkar.
FLera TUSEN ;O

Syftade mer på en säker källa. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Järnmalm är bättre än stål, för miljön osv.

[love]


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Järnmalm är bättre än stål, för miljön osv.

fast betydligt mindre användbart


   
SvaraCitera