Aviseringar
Rensa alla

Vegetarianer är hycklare.


Ämnesstartare

Ensamvargen:

Syftade mer på en säker källa. [rolleyes]

http://en.wikipedia.org/wiki/Plant_perception_%28paranormal%29

Och säg inte att Wikipedia är en dålig källa, läs lite om sånt du kan så märker du att wikipedia kan mer om det!


   
SvaraCitera

Joel suger.


   
SvaraCitera

jojjnes:

TÄNK PÅ DJUREN!ÄT INTE DJURENS... MAT!!

Vad är vi då?

---

Skulle inte köttet finnas skulle inte någon här existera. Så vad fan ska vi sluta äta det vi behöver för!? Männsikor är gjorda för att leva på kött, precis på samma sätt som att vi är gjorda för att para oss för fullt!

Då kan ni nu lika gärna sluta ha sex oxå, eller kanske sluta runka! Hur många miljoner spermier som lever dödar inte ni?

Gör som ni vill vegetarianer, ni har 2 val. Äta kött och vara fullt friska och garanaterat leva ett längre liv. Eller tänka på alla djur som föds upp och dör för att göras mat av, och påsåvis sluta äta kött och få låta kroppen lida.


   
SvaraCitera

Viha:

Majoriteten av världens befolkning är vegetarianer,

Say woot? [tard]


   
SvaraCitera

Plantor-har-känslor-teorin är ju varken vedertagen eller vad jag vet vetenskapligt bevisad


   
SvaraCitera

laggar28:

Skulle inte köttet finnas skulle inte någon här existera. Så vad fan ska vi sluta äta det vi behöver för!? Männsikor är gjorda för att leva på kött, precis på samma sätt som att vi är gjorda för att para oss för fullt!

Människor klarar sig bra utan kött. Faktiskt.
Visst är vi det, dock behöver det inte betyda att vi skall eller kan skita ut ungar hursomhelst.


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Say woot? [tard]

Ja? Har du tagit dig en titt på den kost som finns i Indien, där 70% av befolkningen är vegetarianer, samt det asiatiska köket?


   
SvaraCitera

passaro:

Människor klarar sig bra utan kött. Faktiskt. Visst är vi det, dock behöver det inte betyda att vi skall eller kan skita ut ungar hursomhelst.

Så du menar att på, ja... t.ex istiden eller stenåldern skulle överlevt om inte kött fanns? Att människor skulle fortplantas som vanligt?

Visst, idag då vi lätt får tag i all slags mat, klarar vi oss utan kött. Men kan lova dig att kroppen på längre sikt inte mår bra av inte äta kött, vare sig du känner av det eller inte.

passaro:

inte betyda att vi skall eller kan skita ut ungar

Var bara någon rapport för någon vecka sedan att så mer graviditeter detså mindre risk för cancer.

Så "att betyda att vi skall" para oss? Definitvit, människan är gjord för hitta föda och para sig, precis som nästan alla andra djur. Allt annat är bara en process som våran nyfikenhet har för oss fram till.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=78&artikel=4151215


   
SvaraCitera

laggar28:

Äta kött och vara fullt friska och garanaterat leva ett längre liv.

Vegetarianer lever i genomsnitt längre än köttätare.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Vegetarianer lever i genomsnitt längre än köttätare.

"Veganer som inte äter fläsk och kött lider brist på flera viktiga aminosyror och vitaminer, som de flesta vet. Som vegan riskerrar man att dö i förtid bla beroende på en acd-blockerare som angriper vävnader och muskler och som sprids via sojaprotein, speciellt den sort som är bestrålad. 99% av sojaprodukterna innehåller dessa skadliga spårämnen."

Så 2 saker är då klart enligt mig...

1. Fakta motsäger fakta vilka källor du en hittar. 99% säker att ingen länk du ger mig kan övertala mig, då det finns minst lika många länkar som säger tvärt om.

2. Vi i norden som äter nästan mest kött av alla, hur kan vi ha bland längst livslängd?


   
SvaraCitera

laggar28:

Så du menar att på, ja... t.ex istiden eller stenåldern skulle överlevt om inte kött fanns? Att människor skulle fortplantas som vanligt?

Nej. Men nu är det inte istid, andra förutsättningar gäller.
Jag är mycket väl medveten om vilken effekt kött har haft på människan.

laggar28:

Visst, idag då vi lätt får tag i all slags mat, klarar vi oss utan kött. Men kan lova dig att kroppen på längre sikt inte mår bra av inte äta kött, vare sig du känner av det eller inte.

laggar28:

Var bara någon rapport för någon vecka sedan att så mer graviditeter detså mindre risk för cancer.

Skiter i vad du tycker, så länge du inte kan backa upp med med en källa.

Visa gärna rapporten. Sedan är ju knappast detta ploppande hållbart, ur ett större perspektiv.

Förövrigt så vill jag bara påpeka att jag äter kött, så du inte kommer dragandes med några onödiga argument.


   
SvaraCitera

laggar28:

1. Fakta motsäger fakta vilka källor du en hittar. 99% säker att ingen länk du ger mig kan övertala mig, då det finns minst lika många länkar som säger tvärt om.

När man googlar stycket du just refererade till hittar man en diskussion på ​Passagen debatt, som hänvisar till en länk som inte fungerar. Att någon skriver saker gör det inte till fakta.

Men nej, jag tror inte heller att jag kan hitta en länk som övertygar dig. Var du intresserad av att faktiskt notera vad vetenskapliga studier har att säga om saken så hade du redan vetat att du har fel.

laggar28:

2. Vi i norden som äter nästan mest kött av alla, hur kan vi ha bland längst livslängd?

Vi har också låg gini-koefficient, väl utvecklad och lätt åtkommlig sjukvård, betydligt bättre tillgång till rent dricksvatten än mängder av andra länder och låg spädbarnsdödlighet. Kan ju vara därför, kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

laggar28:

Männsikor är gjorda för att leva på kött

Inte ens i närheten, Neandertalarna var gjorda för att äta kött, deras diet bestod upp mot 90% kött, våran diet ligger nere på 12-14% kött.
( Generelt sätt )
Vi har nästan ingenting gemensamt med köttätare och nästan allt gemensamt med växtätare.
1. Magsyrans styrka.
2. Form på tänderna.
3. hur och när vi bajsar.
4. Köttätande människor dör mycket snabbare än vegetarianer.
Å mycket mer.


   
SvaraCitera

passaro:

kiter i vad du tycker, så länge du inte kan backa upp med med en källa.

Läser du allt jag skriver skulle du sett länken:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=78&artikel=4151215

Googla så finner du säkert runt 50 artiklar från t.ex aftonbladet etc. då detta är en ny upptäckt.

Så tror du på teorin om att veganer lever längre?
----

mediakatt:

Att någon skriver saker gör det inte till fakta.

Har typ samma fakta från en hög utbildad biologi lärare. Men har för det inte något som totalt bevisar saken. [zzz]

mediakatt:

vetenskapliga studier har att säga om saken så hade du redan vetat att du har fel.

Som jag sagt förrut. Hur många SERIÖSA vetenskapliga artiklar finns det inte om den här saken? Saken är väl den att det skulle vara en stor grej om det verkligen skulle vara sant att veganer lever längre. Och påsåvis har de som tror på den teorin lyckats spridit det till så pass många fler.

---
Jag är inte 100% säker att det stämmer, men jag kommer personligen fram till att det bör vara omöjligt för en vegan att leva längre.


   
SvaraCitera

JoElite:

Inte ens i närheten, Neandertalarna var gjorda för att äta kött, deras diet bestod upp mot 90% kött, våran diet ligger nere på 12-14% kött.

Synd att vi är släkt med dem då:

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/vara-forfader-hade-sex-med-neandertalare-1.10...

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/neandertalares-gener-kvar-hos-manniskan_468054...


   
SvaraCitera