Aviseringar
Rensa alla

Vegetarianer & veganer!


Ämnesstartare

God Konsument:

Finns ju sojaostar?

Jag har testat det 🙂 men det var inte det som var mitt problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mittUPPEilivet:

Jag har testat det 🙂 men det var inte det som var mitt problem.

Inte? Trodde problemet var att du ville ha ost? Eller missförstod jag?


   
SvaraCitera

mittUPPEilivet:

Det här är jätteviktigt för mej.

Avstå eller inte, svårare än så är det inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paulus Af Tarsus:

Avstå eller inte, svårare än så är det inte.

Det är jättesvårt D: jag vet inte om jag ska äta ost, eller om jag inte ska det. Halva mej säger ja och andra säger nej. Är helt förvirrad


   
SvaraCitera

mittUPPEilivet:

Det är jättesvårt D: jag vet inte om jag ska äta ost, eller om jag inte ska det. Halva mej säger ja och andra säger nej. Är helt förvirrad

bra gå då tillbaka till den rätta sidan av mänskligheten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mittUPPEilivet:

vi är inte gjorda för att äta kött ^^

Är ju fel egentligen, idag klarar vi oss utan det, men tanduppsättningen är skapad för allätning.


   
SvaraCitera

mittUPPEilivet:

vi är inte gjorda för att äta kött ^^

Människan är så mycket ett rovdjur man kan bli och om människan inte äter kött får vi knappt i oss några proteiner som vi behöver.


   
SvaraCitera

mittUPPEilivet:

vi är inte gjorda för att äta kött ^^

nä ni med ett förvräng sinne brukar hävda det


   
SvaraCitera

Var klämmer skon? Sluta vela och bestäm dig för bövelen!
Att du ens överväger att äta ost när du "vill" bli vegan, är bara vidrigt, falskt och ofattbart. Hur ska det sedan gå med resten av sakerna som hör till veganismen? Man är inte vegan bara för att man inte äter varor gjorda av djur, vilket du borde veta eftersom du kallar dig "vegetarian"...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moment22:

Att du ens överväger att äta ost när du "vill" bli vegan, är bara vidrigt, falskt och ofattbart. Hur ska det sedan gå med resten av sakerna som hör till veganismen? Man är inte vegan bara för att man inte äter varor gjorda av djur, vilket du borde veta eftersom du kallar dig "vegetarian"...

Du har missförstått mej lite 😛 Jag tycker inte att man ska döda, utnyttja och tortera djur bara för att vi ska få mat att äta. Att vi gör sådant mot djuren och bestämmer var när och hur de ska dö. Det dödas djur hela tiden bara för att vi ska kunna få vissa produkter i rullvagnen. När det är helt uppenbart att vi inte måste det idag.

Men jag tror att jag har bestämt mej, för jag märker att folk börjar bli sura på mej >.< Jag ska inte äta ost 😛 Om jag vill ha pizza, kan jag beställa utan ost som någon föreslog. Och annars kan jag väl göra egen hemma. Och allt annat löser sej med tiden ^^


   
SvaraCitera

mittUPPEilivet:

bestämt

Bra beslut [y]


   
SvaraCitera

Jag vet inte om du har testat den men Västan Mild är jättegod, och innehåller inte löpe! [party]


   
SvaraCitera

http://www.buteisland.com/
Vegansk ost, Sheese, finns i de flesta välsorterade stora affärerna.
Klart du ska bli vegan, testa det i alla fall.

För mig var det skitjobbigt att sluta med ost. Bodde själv, hade min egen ekonomi, och hade slutat köpa ost. Så kom mamma med en fet jävla ost en dag, så jag fick oståterfall. Tråkigt. Men sedan bestämde jag mig för att bli vegan, och jag saknar inte osten ett dugg, faktiskt.

Go vegan!


   
SvaraCitera

mittUPPEilivet:

Jag hatar snabbmatsindustrin som inte tar fram bra mat för vegetarianer och veganer. speciellt veganer :O

Laga riktig mat istället då [y]

Bubastis:

Vegansk ost, Sheese, finns i de flesta välsorterade stora affärerna.

Så brutalt djävla äcklig [sad]


   
SvaraCitera

Det finns ju ett antal olika ostsubstitut, kan du inte äta dem istället?


   
SvaraCitera