Aviseringar
Rensa alla

Vegetariskt julbord?


Är det någon som ätit så kallad "vegetarisk julskinka"?


   
SvaraCitera

Royal Death:

Är det någon som ätit så kallad "vegetarisk julskinka"?

Haha, vad är det?


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

sök på google så hittar du massa vegetarisk julmat


   
SvaraCitera

Seitan skinka brukar vara på veganska julbord. [y]


   
SvaraCitera

minns att jag en gång i tiden såg en tråd om det här. minns att den innhehöll 1 bild på 1 vegskinka


   
SvaraCitera

Förra året gjorde jag falafel, seitanskinka och kokade vanliga ärtor. Jag skall dock på vegansk julbuffé imorgon, kan avrapportera här om jag finner någonting extra smaskigt, ty då ämnar jag avkräva recept. [cute]


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Jag skall dock på vegansk julbuffé imorgon, kan avrapportera här om jag finner någonting extra smaskigt, ty då ämnar jag avkräva recept.

Jag vill ha rapport!


   
SvaraCitera

Jul-"skinka" på kålrot + potatisgratäng (för att ersätta Janssons frestelse) + halvfabrikat för prinskorvar och köttbullar är det enda jag brukar äta. Klarar mig utmärkt på det!


   
SvaraCitera

Förrförra julen gjorde jag en kikärtspastej, typ. Den var god, och smakade litet juligt, tyckte jag som. Den gick till ungefär som så att man mixade ihop en massa gojs (däribland kikärtor, solrosfrön, tartex), hade geggan i en form och hävde den i ugnen och lät vara en stund. Har även slarvat bort receptet på detta, bajs.

Blivande_japan:

minns att jag en gång i tiden såg en tråd om det här. minns att den innhehöll 1 bild på 1 vegskinka

Det kan en göra själv istället för att köpa dyra halvfabrikat, genom att tvätta mjöl. http://www.oxon.se/seitan/bake.html

Penstrokes:

Jul-"skinka" på kålrot

Hur gör en det, då? Kryddas med vad? Känns litet flummigt med något så cellulosastinnt som substitut för skinka.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Det kan en göra själv istället för att köpa dyra halvfabrikat, genom att tvätta mjöl. http://www.oxon.se/seitan/bake.html

tack, men kmr nog äta 1 riktig julskinka


   
SvaraCitera

mediakatt:

en bunke med en gaffel. Forma till bullar och stek i olja på ganska hög värme tills de får en hård yta.

om man har i råris och ströbröd så får bullar och burgare en mkt bra konsistens!!! tips.

när det är julbord så borde det också vara kryddpeppar i!

jansson kan man ha algkaviar i för att det ska bli god havssmak.

man kan göra paté på massa olika gryner, och så kan man göra wok med saffran i. och grönkålspaj, och seitanjulskinka, och seitankorvar (mkt gott), och rödkålssallad med äpple och hemgjord majonäs.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

tack, men kmr nog äta 1 riktig julskinka

se bara upp eftersom det typ inte finns några riktiga skinkor i affären


   
SvaraCitera

internet:

om man har i råris och ströbröd så får bullar och burgare en mkt bra konsistens!!! tips.

Råris som i kokt råris eller råris som i rått ris?


   
SvaraCitera

internet:

se bara upp eftersom det typ inte finns några riktiga skinkor i affären

d1 har du iofs rätt i, ändrar till:

kmr nog äta 1 julskinka made of svinkött


   
SvaraCitera