Aviseringar
Rensa alla

Vegeterian


du bör inte förlita dig på ost för protein, dels i och med att större mängd ost dagligen känns rätt vidrigt, dels för att ost i sig oavsett mängd är rätt motbjudande, och dels för att löpe i regel används i produktionen av det, vilket gör att det strikt sett inte ens är vegetariskt. i allmänhet så behöver du inte fundera så jävla mycket på vad du ska äta för att få i dig protein, förutsatt att du äter en varierad kost, och förutsatt att du inte tränar en massa och har förhöjt behov av det. men för att vara på den säkra sidan så kan du slänga in lite bönor, linser och eventuellt halvfabrikatsprodukter av olika slag, rekommenderar fabrikatet veggo, gott, veganskt och grejer. fast det är frysvaror, så det blir lite drygt. men om du är 14 så är väl inte det ditt problem, riktigt.


   
SvaraCitera

Frukt, grönsaker, bönor, linser.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Men hela "ni är elaka, vi är snälla"-resonemanget faller ju ändå inte som ett resultat av att djur dör även vid produktion av olika grödor.

Hur faller det inte?

mediakatt:

Alldeles oavsett ser jag inte riktigt vad det har med vegetarisk föda att göra, men ja.

Det har mer med etiken kring dieter att göra än just födan och dess näringsämnen. Ser nu att någon moderator tagit bort alla de inläggen dock. Antar att det var för OT.


   
SvaraCitera

Tog bort allt off-topic så att tråden blir läsbar igen. Diskussioner om vegetarianism överlag kan tas i separata trådar, påpekanden om att ni tror att trådskaparen är ett troll eller har förlorat vettet kan ni låta bli att posta någonstans all.


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Ser nu att någon moderator tagit bort alla de inläggen dock. Antar att det var för OT.

Jag gjorde precis, kan fortsätta diskussion i pm om du är intresserad.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Jag gjorde precis, kan fortsätta diskussion i pm om du är intresserad.

Nä, det är lugnt. Ville mest bara vara jävlig. [blush] Tycker att det är jättebra att TS väljer att bli vegetarian så länge som hon läser på om näringslära och tar ansvar för sin diet och hälsa.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Du får äta vad du vill, finns inga regler. Men vill du inte äta kött, låt bli. Vill du inte äta ägg, lät bli. Vill du inte äta bönor, låt bli.

Men kom ihåg att en vegetarian måste vara mer noga med sin kost för att få i sig alla näringsämnen. Speciellt viktigt när du är ung.

Dold text: Känns som om du trollar.


   
SvaraCitera

troll


   
SvaraCitera

pink_lover:

Asså jag vet inget om vegetarian!...

Varför vill du bli det då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Dold text: Känns som om du trollar.

asså säg mig? vrf ska man låtsas att bli en vegetarian?


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

pink_lover:

asså säg mig? vrf ska man låtsas att bli en vegetarian?

Tänkte mer att hela du känns som ett troll. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ASSÅ SHIT SKRIV INTE HÄR DÅ OM NI TROR JAG LJUGER!!!? Låt mig äta sallad och grönsaker sen dö hej då ta bort den här tråden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ASSÅ SHIT SKRIV INTE HÄR DÅ OM NI TROR JAG LJUGER!!!? Låt mig äta sallad och grönsaker sen dö hej då ta bort den här tråden.


   
SvaraCitera

pink_lover:

ASSÅ SHIT SKRIV INTE HÄR DÅ OM NI TROR JAG LJUGER!!!? Låt mig äta sallad och grönsaker sen dö hej då ta bort den här tråden.

Lugna ner dig lite. Kanske tror inte folk att du är oseriös om du går igenom det du skrivit innan du trycker på "Skriv svar" och kollar så allt är rättstavat och sådär? Annars tror folk lätt att du inte bryr dig om vad du säger och därför bara skojar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Lugna ner dig lite. Kanske tror inte folk att du är oseriös om du går igenom det du skrivit innan du trycker på "Skriv svar" och kollar så allt är rättstavat och sådär? Annars tror folk lätt att du inte bryr dig om vad du säger och därför bara skojar.

jag skiter i dom. jag tänker äta sallad och grönsaker hela tiden tills jag dör.

ps. ingen får skriva mera i den här tråden.


   
SvaraCitera