Aviseringar
Rensa alla

VEGGISAR.......får era hus jur äta lik???


Ämnesstartare

min katt gillar moroterna i kattfodret mer än kött. han e :)en riktig nman


   
SvaraCitera

framtidstron:

Om man är så jävla dum att man tvingar en katt eller hund att bli en gräsätare så ska man inte ha såna djur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aa, ser jag att min katt tagit en mus så slår jag katten och tvingar i den gräs istället. vill vara bra dumskal....ehm....menar, vegitarian[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns en rörelse av människor som försöker pusha för hur djävla dålig och onaturlig och kass kattmat och djurmat i allmänhet som säljs på marknaden nu är för djuren och istället vill att man ska ge dom riktigt kött, de har många poänger, tänk själv liksom, hur aptitilig och bra verkar kattmaten nu, hur djävla naturligt är torrfoder? Hur bra kan det vegetariska torrfodret vara?

Tycker det är skitkonstigt och hycklande att samma människor ofta samtidigt hetsar för djurrätt, vegetarianism och att människor ska äta ren fin mat gjord från grunden och mindre halvfabrikat. Sen går de och ger sina djur som de påstår sig värna om evighetsprocessad skitmat.

http://en.wikipedia.org/wiki/Raw_feeding
http://www.barfmycat.se/

http://www.barfmycat.se/fordelarmedbarf.html

Men för att svara: Jag har inga djur och jag skulle nog inte klara av det heller, för antingen måste jag ge dom skitmat, eller så måste jag hacka upp rått kött till dom...

Fast om jag mot förmodan skulle ha djur skulle jag nog iaf ge dom riktigt kött och inte burkskit eller torrfoder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min framtida hund kommer att äta BARF allt annat är enligt mig djurplågeri, jag kommer att äta veganskt.

http://www.klickerklok.se/pavlov/ba​rfsv.htm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Katten som min sambo har äter mest MJAUs kattmat på tetra/burk + kött som han äter och lite torrfoder, äggulor osvosv.


   
SvaraCitera

Ska typ äta katt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

BARF

Fast BARF har börjat få massvis av kritik, bl.a. från vet. förbundet, men tror att det handlar främst om att människor saknar kunskap och ger fel kött osv.. Men är osäker....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

men tror att det handlar främst om att människor saknar kunskap och ger fel kött osv

Har hört det jag med. Men vi lär oss om BARF i skolan, så jag tror nog att det skall gå bra (går djurutbildning).


   
SvaraCitera

men alltså att äta kött är ju upp till var och en, människa som djur. Nu kan ju inte hunden/katten säga till om den vill vara vegetarian eller inte men tror ni på allvar att dom vill det? det är deras natur och det är så det fungerar, ta inte ifrån djuret maten bara för att ni inte vill ha den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är inte vegetarian men jag skriver här ändå.

En period så stod min hund på allergiutredning. Han fick medicinskt veganfoder och vad hände? Han åt 5 dl av hund"maten" om dagen, vilket är extremt mycket för en så liten hund, ändå magrade han. När vi bytte till det ugnsbakade köttorrfodret igen så gick han snabbt upp i vikt igen, trots att han åt mindre mängd.
Slutsats: min hund behöver kött.


   
SvaraCitera

Hade mina katter sagt att dom föredrar vegetariskt framför kött hade det inte varit några problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mina djur får enbart äta animalisk föda om det är insekter, för att insekter är otrevliga och irriterande djur


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

aa, ser jag att min katt tagit en mus så slår jag katten och tvingar i den gräs istället. vill vara bra dumskal....ehm....menar, vegitarian[smile]

När jag var liten så fångade min förra katt alltid fåglar till mig och la de under min säng (hade katten hos mormor som bodde i hus), verkligen hela tiden, UNDER MIN SÄNG. Som om han ville mata mig. Awww. [love] Begravde även och sjöng låtar för fåglarna på tomten... Åååhhh, miss my baby.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Whjcdz:

Hade mina katter sagt att dom föredrar vegetariskt framför kött hade det inte varit några problem.

Mina katter blir helt tokiga när jag kokar majskolvar, verkligen tokiga, och de äter ostbågar. [love]


   
SvaraCitera