Aviseringar
Rensa alla

Vem är du?


trevlig-snubbe:

Jaha, när ska du komma isf? jag vill dock inte dö nu men asso ja du kommer inte kunna ta mig vi ska ju spela schack först? du är väll bra på schack?

Så säger ni alla men jag lämnar inga uppskov


   
SvaraCitera

Jag vet inte riktigt. Du frågar vem "jag" är, men vad är ett "jag"? Rent grammatiskt syftar ordet till att beskriva första person singularis. Kanske är då "jag" ett ord som omfattar alla de komponenter som uppgör en hel person. Vilka dessa komponenter är, har, mig veterligen, varit en omstridd fråga i flera hundra år. När ingen riktig fakta kan hämtas som referens, får man får låta begreppet definieras av det subjektiva. Hur jag uppfattar att man bör svara på frågan kan därför skilja sig från hur andra väljer att besvara den. På grund av detta blir det därav svårt att kunna få fram enhetliga svar på din fråga; alltså att det lär bli en utmaning för UM:are att svara på frågan på det sättet du hade tänkt dig.

Så, vilka komponenter anser jag utgör ett "jag"? Hur vet man vilka egenskaper som är relevanta för begreppet? Det vet man inte förrän definitionen är gjord, men även den måste grunda sig i något. Och det är lite svårt att bestämma, bara sådär. Kanske bör man se till gemene människa och försöka observera vilka generella komponenter människor har, för att utifrån dessa observationer kunna skapa en universell mall för vad jag:et må vara? Man skulle då kunna tänka att de komponenter som är relevanta för begreppsdefinieringen då blir egenskaper som beskriver objektet/subjektets natur (dvs människan, i detta fall).


   
SvaraCitera

kan kopiera från min bloggbeskrivning, tycker den beskriver mig kort men bra:

I am a curious vegetarian hippie trying to make a difference in the world. I like to cook, read, visit film festivals, embroider, play the piano, take photos and travel.


   
SvaraCitera

Chib: Jag vet inte riktigt

Du har egentligen inte skrivit något om dig dig själv men det känns som en bra introduktion användaren Chib må jag säga, snitsigt.


   
SvaraCitera

dazed:

Du har egentligen inte skrivit något om dig dig själv men det känns som en bra introduktion användaren Chib må jag säga, snitsigt.

🙂 det är intressant att beskriva sig själv utan att faktiskt använda adjektiv för att kunna slutföra uppgiften. man lämnar svaren i det underliggande; visserligen praktiskt, men kanske får man betala i form av kommunikativ effektivitet, när det underliggande inte alltid framgår. vem vet.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Har en kropp och en personlighet.
precis som min visningsbild även om den är tvärtom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chib:
Jag vet inte riktigt. Du frågar vem "jag" är, men vad är ett "jag"? Rent grammatiskt syftar ordet till att beskriva första person singularis. Kanske är då "jag" ett ord som omfattar alla de komponenter som uppgör en hel person. Vilka dessa komponenter är, har, mig veterligen, varit en omstridd fråga i flera hundra år. När ingen riktig fakta kan hämtas som referens, får man får låta begreppet definieras av det subjektiva. Hur jag uppfattar att man bör svara på frågan kan därför skilja sig från hur andra väljer att besvara den. På grund av detta blir det därav svårt att kunna få fram enhetliga svar på din fråga; alltså att det lär bli en utmaning för UM:are att svara på frågan på det sättet du hade tänkt dig.

Så, vilka komponenter anser jag utgör ett "jag"? Hur vet man vilka egenskaper som är relevanta för begreppet? Det vet man inte förrän definitionen är gjord, men även den måste grunda sig i något. Och det är lite svårt att bestämma, bara sådär. Kanske bör man se till gemene människa och försöka observera vilka generella komponenter människor har, för att utifrån dessa observationer kunna skapa en universell mall för vad jag:et må vara? Man skulle då kunna tänka att de komponenter som är relevanta för begreppsdefinieringen då blir egenskaper som beskriver objektet/subjektets natur (dvs människan, i detta fall).

Ja det du säger låter som en expert skulle säga det 🙂 ja om du ska visa dig i bild så ser jag dig men om du berättar om dig själv så får jag ju veta hur du är och så. Vet inte hur jag ska vara, din fråga var så bra lång och välformulerad. Ja de är väll lite de iaf.

snor:
kan kopiera från min bloggbeskrivning, tycker den beskriver mig kort men bra:

I am a curious vegetarian hippie trying to make a difference in the world. I like to cook, read, visit film festivals, embroider, play the piano, take photos and travel.

Varför vegitarian? vi människor är gjorda för att äta kött och all mat. Man behöver ju äta jätte mycket kött men lite grann. Hippie, jaja jag har alldrig hört en hippie som försöker ändra världen ja förns nu.

NEMI:
Har en kropp och en personlighet.
precis som min visningsbild även om den är tvärtom.

Ja, vad ska man säga. Du har rätt men det jag var ute efter hur du ser ut om du kunde ladda upp en bild på dig om du vill och om du vill skriva om dig själv vad du tycker om osv.


   
SvaraCitera

Haffa Blink


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe: Varför vegitarian? vi människor är gjorda för att äta kött och all mat. Man behöver ju äta jätte mycket kött men lite grann. Hippie, jaja jag har alldrig hört en hippie som försöker ändra världen ja förns nu.

googla på "slaughter house" så får du veta varför.


   
SvaraCitera

snor:

googla på "slaughter house" så får du veta varför.

Man blev ju hungrig av det där. Ska nog upp och äta mig en blodig biff nu, vem vet vilket djur det kan ha varit?Blink


   
SvaraCitera

Sandor är tjej och jag är kille.


   
SvaraCitera

Luke, i'm your father! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snor:

googla på "slaughter house" så får du veta varför.

Nu tittade inte jag på något klipp eller några bilder men så är det i andra länder, jag har sett en video som min kompis visade en del av som är fruktansvärt hur djuren slaktas då de inte ens ser dem som att de har något värde i sig. Så är det inte i Sverige så man behöver inte oroa sig när man äter Svenskt kött men jag förstår tanken.


   
SvaraCitera