Aviseringar
Rensa alla

Vem är du?


Tellus:

Men när alla säger att "college is about finding yourself". Vadå finding yourself?! Va man ingen person innan då? Och NÅGON måste ju veta hur man svarar på den frågan eftersom den inte dött ut än. 

Näämen det är enkelt va. Du ser... Det är klumpig engelska så vad de menar är
"Collège Is about figure out what you'd like/love to do" liksom typ sesådära va.

Asså Collège är en typ utav höge skola i vissa länder. Så de menar: "Att gå i skolan kommer lättare att visa dig vad du själv egentligen vill göra/arbeta med." "Tyyyyp" Rodnar

"Skolan är om att finna digsjälv"


   
SvaraCitera
Tellus
Ämnesstartare

Attitydinkontinent: brukar kallas atte

JA och VEM är atte?!?!?! 


   
SvaraCitera

jag ju

tror de


   
SvaraCitera

Kaffe Latte


   
SvaraCitera
Tellus
Ämnesstartare

Kronotomi: Lider starkt av depersonalisationssyndrom

Betyder detta att du inte har några som helst åsikter eller känslor angående någonting? Har du inga karaktärsdrag? Det hade nog varit min definition på någon som inte har en personlighet.


   
SvaraCitera
Tellus
Ämnesstartare

Xuzkie: Att gå i skolan kommer lättare att visa dig vad du själv egentligen vill göra/arbeta med.

Det kan jag förstå, absolut; Man upplever och presenteras för nya saker och så klurar man ut om man gillar det eller inte. Jag har ändå svårt för att förstå hur man "hittar sig själv".


   
SvaraCitera
färg

Tellus:

Aa det har jag också varit med om men det beror på vilket humör jag är på, hur samtalet tidigare har sett ut eller vilka jag umgås med. Men personlighet är väl mycket mer än bara åsikter? Det är väl humor och humör och om man är morgon- eller kvällsmänniska och om man gillar att dela med sig och om man tycker om mat eller om man avskyr katter osv osv.

mm självklart men för mig är det oberoende av humör och sånt. allt det där ändras ju om man är sån som "inte vet vem man är"


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

jag är personifieringen av tråkig.


   
SvaraCitera

Tellus: Betyder detta att du inte har några som helst åsikter eller känslor angående någonting? Har du inga karaktärsdrag? Det hade nog varit min definition på någon som inte har en personlighet.

Jag har åsikter osv. min inte nödvändigtvis särskilt konkreta eller grundade i annat än de mest basala av tankar och adjektiv. Det är ett väldigt paradoxalt tillstånd, mestadels har jag svårt att relatera omvärlden till mig själv och tvärtom.

Jag själv kan inte riktigt se eller ta del av min personlighet om man säger så, det ger mig frihet att ta vilken ställning jag känner för för stunden men det gör det lite tveksamt vart gränsen mellan vad som är jag eller inte går.


   
SvaraCitera
Tellus
Ämnesstartare

NEMI: jag är personifieringen av tråkig.

Det håller jag inte med om. Ditt sätt att skriva och dina fotografier bevisar att du är motsatsen. Hjärta


   
SvaraCitera

NEMI:
jag är personifieringen av tråkig.

lolnej 


   
SvaraCitera
Tellus
Ämnesstartare

färg: mm självklart men för mig är det oberoende av humör och sånt. allt det där ändras ju om man är sån som "inte vet vem man är"

Så du har olika åsikter och känslor mot situationer osv hela tiden utan anledning? Hur resonerar du när du ena dagen står för något men andra dagen står för det motsatta?


   
SvaraCitera

Tellus


Det är ett kasst engelskt uttal som påvisar på att sitt yrke/(det man sysslar med för betalning) = är vad man är. De definierar yrke som person. Då länder (erhhmmm U.S.A.) kretsar jobbet över personen.

Liksom:
Person nr1, - Vad var du för något innan du dog?
Person nr2, - Jo jag var snickare.

Somsagt... Kasst och löjligt.



   
SvaraCitera
Tellus
Ämnesstartare

Kronotomi: Jag själv kan inte riktigt se eller ta del av min personlighet om man säger så, det ger mig frihet att ta vilken ställning jag känner för för stunden men det gör det lite tveksamt vart gränsen mellan vad som är jag eller inte går.

Om jag förstår det rätt så är det då du som inte vet vem du är men detta behöver inte nödvändigtvis betyda att du inte har någon personlighet? Människor i din omgivning hade alltså kunnat beskriva dina karaktärsdrag?


   
SvaraCitera
Tellus
Ämnesstartare

Xuzkie: Somsagt... Kasst och löjligt.

Hm okej då...


   
SvaraCitera