Aviseringar
Rensa alla

Vem är dummast/smartast? En indoktrinerad universitetsstudent eller en livserfaren men outbildad drummel?


Ämnesstartare

Alltså, en person som indoktrineras i feminism, mångkulturpropaganda och genusvetenskap under fyra år på universitet, men utan någon vidare livserfarenhet. Eller en bonnläpp som saknar utbildning men som har lång livserfarenhet.

Vem är smartast och dummast?


   
Citera
Ämnesstartare

2 är smartast


   
SvaraCitera

den som skapat denna tråd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

silver judas:
den som skapat denna tråd

f8cdc380c6bbee30483e839a7b59958ba0331fc0


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

silver judas:
den som skapat denna tråd

Är alla ungdomar så här omogna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

drummeln helt klart, på samma sätt som en sengångare vet mer om livet än en valnöt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

odödlig:
drummeln helt klart, på samma sätt som en sengångare vet mer om livet än en valnöt

Utveckla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mer seriöst svar så är båda två statistiskt lika "tappade" rent definitionsmässigt... båda med existerande men försvinnande små chanser att producera eget tänkande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skillnaden är ju dock att drummeln kan bidra och oftast också bidrar med annat än kvasiintellektualism, typ resurser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Med dispens skulle jag med största sannolikhet säga den tidigare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:
Med dispens skulle jag med största sannolikhet säga den tidigare.

varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är det för att kommunistutopi är samhällets självklara och av gud föranledda mål ? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror att studenten har mer faktakunskaper och kan debattera bättre medan bonnläppen ofta går på känsloargument. Däremot tror jag också att studenten har svårt att hitta sin egen uppfattning när skolorna idag är så fyllda av politisk propaganda som de är. Det är absolut ingen slump att miljövänstern har väldigt starka fästen i universitetsstäderna. Grupptrycket spelar stor roll här.

Problemet idag är att det är svårt att hitta objektiv fakta och kunskap. Nästan allt man läser är vinklat på ett eller annat sätt för att han som skrivit vill få han som läser att tycka på ett visst sätt. Det är väldigt få idag som skriver på ett sådant sätt att läsaren själv inbjuds till att ta ställning vad han tycker.

Det är det största problemet i mina ögon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nja bonnläppar vinner över utbildade i debatter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man måste ju ingå ett outtalat kontrakt för att acceptera strukturhegemoni osv that shit


   
SvaraCitera