Aviseringar
Rensa alla

vem är mest förtryckta?


Ämnesstartare

bögar eller lebbar?


   
Citera

Bögar är nog mer förtryckta.
finns länder där bara kvinnlig homosexualitet är tillåtet.


   
SvaraCitera
lax
 lax

är d en tväling 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lax:
är d en tväling 

Tydligen? Galen

.Chloe :
bögar eller lebbar?

Skulle nog säga att alla homosexuella är förtrycka men män som är homosexuella blir nog lite mer förtryckta än kvinnor som är homosexuella.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lebbar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eller vet ej, men finns ju en stereotyp om glada bögar och bittra arga lebbar


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

kvinnlig homosexualitet är på sätt och vis mer accepterad.. delvis på grund av att den i många kulturer redan från början är underställd den manliga och alltså inte behöver ges så mycket tanke.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bögar när det enbart gäller sexualiteten, eftersom "bögeri" anses äckligare av makthavarna (heteromän)

lebbar är mer förtryckta angående kön


   
SvaraCitera
lax
 lax

MarcusKing: Tydligen?

bara för dui säger d ör d ej d 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bögar är män så det måste vara lebbar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I vissa kulturer/tidsepoker ansågs det som manligt att män ligger med andra män, i dagens afghanistan/iran anses det fortf det av en liten folkgrupp vars namn jag inte kan stava. Även i nya Z, Australien etc var det likadant då kvinnan sågs på som en farlig oren varelse som endast var nödvändig för reproduktion

Nu e d mer att kvinnliga egenskaper har lägre status därav synen på manlig homosexualitet som sämre, plus den naturvetenskapliga synen på homosexualitet som inte har ngn funktion i naturen

Jaaaa men eftersom bara lebbar de är tillåtet i vissa länder så har bögar d sämre. Venne 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle nog säga bögar. Jag personligen har en stor respekt mot lesbbar, de gör väldigt bra porr om inte annat. Jag skulle nog vilja påstå att det nästan är coolt att vara lebb. Bög däremot är något väldigt smutskastat och socialt oaceptetat då det inte är manligt att älska andra män.


   
SvaraCitera

det är nog homosexuella män, men det är vårat eget fel mest. 


   
SvaraCitera

adaq: Jag personligen har en stor respekt mot lesbbar, de gör väldigt bra porr om inte annat. Jag skulle nog vilja påstå att det nästan är coolt att vara lebb. Bög däremot är något väldigt smutskastat och socialt oaceptetat då det inte är manligt att älska andra män.

fast det är ju vi(männen) som har satt den normen samtidigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Skulle nog säga bögar. Jag personligen har en stor respekt mot lesbbar, de gör väldigt bra porr om inte annat. Jag skulle nog vilja påstå att det nästan är coolt att vara lebb. Bög däremot är något väldigt smutskastat och socialt oaceptetat då det inte är manligt att älska andra män.

Asså va? -.-


   
SvaraCitera