Aviseringar
Rensa alla

Vem är muslim och vem är inte det/din definition av muslim/koranen


Ämnesstartare

Vad är din definition av muslim? Jag definierar muslim på ett väldigt logiskt sätt, 

Muslim på arabiska betyder en person som underkastar sig, underordnar sig Guds vilja

Vad tror sig muslimerna är guds vilja, vad tror sig dom få reda på vad guds vilja är? Är det Iran och Saudiarabiens och andra länder som sätter väldigt omuslimska lagar utöver muslimska lagar? Är det Abdullah bin Abdul Aziz (kung av saudiarabien) som förmedlar guds vilja? 

Eller kan det vara så att muslimerna tror att dom får reda på vad Guds vilja är genom att dom tror att Muhammed (peace be upon him) fick ta emot en bok från ängeln Gabriel, som dom tror är skriven av Gud och på så sätt får dom reda på vad Guds vilja är? 

Sammanfattning, 

muslim= följare av koranen 

icke-muslim=  icke följare av koranen

Koranen isig innehåller bara feminism, fred och skydda alla utsatta, dock så är det ett problem att i mellanöstern begås det väldigt omuslimska handlingar av ledningen, det är ett problem absolut, 

Du får gärna komma med konstruktiv kritik om min definition av vad en muslim är


   
Citera
Ämnesstartare

/care 


   
SvaraCitera
Kudhos

S3ON:
/care 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
/care 

+1


   
SvaraCitera
GraGo

Jihad :

Koranen isig innehåller bara feminism, fred och skydda alla utsatta

Läs skiten så ser du att det du säger är bullshit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säger någon att hn är muslim så ser jag väl hn som muslimsk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GraGo:

Läs skiten så ser du att det du säger är bullshit.

Innan du kritiserar mig för att inte läsa den, läs den själv, jag kan slå vad om att du inte ens har läst en ovinklat koran, jag rekommenderar koranens budskap, läs den,
Nu vill jag inte ha suror där du tar saken ur sitt sammanhang, om du ska göra det, länka hela kontexten och tolka därefter, 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GraGo:

Läs skiten så ser du att det du säger är bullshit.

Innan du kritiserar mig för att inte läsa den, läs den själv, jag kan slå vad om att du inte ens har läst en ovinklat koran, jag rekommenderar koranens budskap, läs den,
Nu vill jag inte ha suror där du tar saken ur sitt sammanhang, om du ska göra det, länka hela kontexten och tolka därefter, 
 

isola:
Säger någon att hn är muslim så ser jag väl hn som muslimsk

Okej, jag är statsminister 


   
SvaraCitera
GraGo

Marshall Mathers:

Innan du kritiserar mig för att inte läsa den, läs den själv, jag kan slå vad om att du inte ens har läst en ovinklat koran, jag rekommenderar koranens budskap, läs den,
Nu vill jag inte ha suror där du tar saken ur sitt sammanhang, om du ska göra det, länka hela kontexten och tolka därefter, 

Fast koranens budskap är absolut inte en ovinklad koran, den förminskar alla dåliga delar och försöker förklara bort delarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jihad : Koranen isig innehåller bara feminism, fred och skydda alla utsatta, dock så är det ett problem att i mellanöstern begås det väldigt omuslimska handlingar av ledningen, det är ett problem absolut,

Nej.

Marshall Mathers: Innan du kritiserar mig för att inte läsa den, läs den själv, jag kan slå vad om att du inte ens har läst en ovinklat koran, jag rekommenderar koranens budskap, läs den,
Nu vill jag inte ha suror där du tar saken ur sitt sammanhang, om du ska göra det, länka hela kontexten och tolka därefter,

Precis.
I sitt sammanhang och tolka.
Koranen är ingen vetenskaplig text som är entydig. Snarare tvärtom är koranen precis som Bibeln jävligt tvetydig. Det är därför exempelvis svenska kyrkan accepterar homosexualitet TROTS att det står klart och tydligt att homosexualitet är en synd och en ''styggelse''. Sedan predikas det i nästa andetag att man ska älska sin nästa som sig själv. Det är helt absurt. Förbannat motsägelsefullt.

Samma sak gäller koranen. Folk tolkar texten olika, och tar gärna bort delar de ogillar och behåller vad de gillar. Oftast lyssnar de till de som är ''högre lärda'' så då blir det den lärdes tolkning som lärs ut. I allmänhet jävligt patetiskt att påstå att koranen eller bibeln för den delen är fredliga skrifter. Läser man boken utan att göra egna tolkningar och utan att ta bort vissa delar och behålla andra så är det inte en fredlig bok.


   
SvaraCitera
mynona

Är användarna Sägmig, Jihad och Marshall Mathers samma användare? De tycks vara aktiva ungefär samtidigt, och de talar på samma sätt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GraGo: Fast koranens budskap är absolut inte en ovinklad koran

Absolut, det är bara godkända översättningar av islamska forskare som har som yrke att bland annat analysera surorna och ge dom det hära historiska aspekten och tolka den där efter, helt enkelt tolka koranen efter ett forsknings princip

Patrick: Samma sak gäller koranen. Folk tolkar texten olika, och tar gärna bort delar de ogillar och behåller vad de gillar

Patrick tolka och sebort från är helt olika femmor, 
Det står i koranen att homosexualitet är icke naturligt! Ja det gör det, men man kan heller inte jämföra Muhammed som leve för länge sen med idag, 
Det står även i koranen att kunskap är väldigt viktigt och flera andra suror tyder på att det ska vara okej idag

mynona:
Är användarna Sägmig, Jihad och Marshall Mathers samma användare? De tycks vara aktiva ungefär samtidigt, och de talar på samma sätt. 

Alla mina gamla användare är bakom mig och dessutom avaktiverade, jag har aldrig haft 2 igång samtidigt


   
SvaraCitera
mynona

Marshall Mathers: Alla mina gamla användare är bakom mig och dessutom avaktiverade, jag har aldrig haft 2 igång samtidigt

Jag förstår. Jag blev förvirrad eftersom du bytte så snabbt. Användarkontot Sägmig besökte mig 16.39 en dag då Jihad var aktiv klockan 16.47 samma sag tror jagTardig Kanske något tekniskt problem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Jag förstår. Jag blev förvirrad eftersom du bytte så snabbt. Användarkontot Sägmig besökte mig 16.39 en dag då Jihad var aktiv klockan 16.47 samma sag tror jagTardig Kanske något tekniskt problem

Det går fort, men jag var inloggad på sägmig tror jag det var,  på macen och därigenom kunde jag gå in även fast jag var avaktiverad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marshall Mathers:

Alla mina gamla användare är bakom mig och dessutom avaktiverade, jag har aldrig haft 2 igång samtidigt

Varför avreggar du hela tiden och skapar nya konton? Är det inte jobbigt?


   
SvaraCitera