Aviseringar
Rensa alla

Vem är sångaren?


Ämnesstartare

I sigrids nya låt hot like the sun är det en kille som sjunger. Vet någon vem den sångaren är? Alltså det låter ju som typ han som är med i Miio gruppen eller något men om någon vet vem det är som sjunger så är jag grymt tacksam!

Älskar reagge och dancehall musik så vill ha nya favoriter att lyssna på! 


   
Citera

Vad har detta med reagge o göra


   
SvaraCitera

Josses94:
I sigrids nya låt hot like the sun är det en kille som sjunger. Vet någon vem den sångaren är? Alltså det låter ju som typ han som är med i Miio gruppen eller något men om någon vet vem det är som sjunger så är jag grymt tacksam!

Älskar reagge och dancehall musik så vill ha nya favoriter att lyssna på! 

Asså kolla upp Ben Ring eller i värsta fall Daddy Boastin, jag hade inte hört låten förut men ändå hahaha gissar iafCool


   
SvaraCitera

Bananlåda:
Vad har detta med reagge o göra

Hen ställde en separat fråga från det andra ämnet hahah Cool


   
SvaraCitera

Josses94:
I sigrids nya låt hot like the sun är det en kille som sjunger. Vet någon vem den sångaren är? Alltså det låter ju som typ han som är med i Miio gruppen eller något men om någon vet vem det är som sjunger så är jag grymt tacksam!

Älskar reagge och dancehall musik så vill ha nya favoriter att lyssna på! 

Reggae är en snabbare version av Ska. Som är jamaikansk folkmusik blandad med engelsk folkmusik. Så du kan lyssna på Ska ist, som Prince Buster, Derrick Morgan, Millie Small(lite för gammal ksk) och Ernest RanglinCool 





.....


   
SvaraCitera

Kanelgurkan:

Hen ställde en separat fråga från det andra ämnet hahah Cool

Ne jag bara undra var reagge kom från, det där har ju ingenting att göra med reagge. Enligt mig iag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bananlåda:
Vad har detta med reagge o göra

Kanske var otydligt men i hennes låt är de en typisk reagge sångare som typ han i Miio gruppen. Om ni lyssnar på låten så fattar ni vad jag vill veta. Sedan de där om reagge i slutet är därför jag vill hitta den personen är för jag vill ha nya favoriter inom reagge och dancehall att lyssna på. 


   
SvaraCitera

Ah ja venne, för mig är bob marley reagge men jag vet inte riktigt hur nyare reagge e dock. Visst var reagge mamma till dancehall men det blev snabbt nåt annat med mycket digitala instrument och ofta liiite snabbare tempo (också beroende på artist) vilket jag inte tycker är reagge. Och allt du har snackat om tycker jag inte har nåt med reagge att göra, förutom killarna med jamaicansk ish dialekt som sjunger lite i låtarna. Men det är ksk så ny reagge och dancehall är, jag vet inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bananlåda:
Ah ja venne, för mig är bob marley reagge men jag vet inte riktigt hur nyare reagge e dock. Visst var reagge mamma till dancehall men det blev snabbt nåt annat med mycket digitala instrument och ofta liiite snabbare tempo (också beroende på artist) vilket jag inte tycker är reagge. Och allt du har snackat om tycker jag inte har nåt med reagge att göra, förutom killarna med jamaicansk ish dialekt som sjunger lite i låtarna. Men det är ksk så ny reagge och dancehall är, jag vet inte

Jag har faktiskt ingen aning vad du vill säga med dina kommentarer. Jag frågade enbart om vem sångaren var i låten då han förmodligen är afrikansk eller jamaikansk sångare. Därför jag tog han som är med i miio gruppen som exempel. Det är inte säkert att det är just han men han var den enda jag kunde komma på att jämföra med. 


   
SvaraCitera

Josses94:

Jag har faktiskt ingen aning vad du vill säga med dina kommentarer. Jag frågade enbart om vem sångaren var i låten då han förmodligen är afrikansk eller jamaikansk sångare. Därför jag tog han som är med i miio gruppen som exempel. Det är inte säkert att det är just han men han var den enda jag kunde komma på att jämföra med. 

Inte jag heller, den var onödig men trodde inte äns nån skulle svara. Ursäkta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bananlåda:

Inte jag heller, den var onödig men trodde inte äns nån skulle svara. Ursäkta

Men om någon frågar om något specifikt så antar ju personen att någon ska svara på själva frågan, inte på något annat. Jag undrar om du eller någon annan kan hjälpa mig hitta den sångaren i låten som jag frågade om? 


   
SvaraCitera

Josses94:

Men om någon frågar om något specifikt så antar ju personen att någon ska svara på själva frågan, inte på något annat. Jag undrar om du eller någon annan kan hjälpa mig hitta den sångaren i låten som jag frågade om? 

Men snälla. Förlåt mig, jag var utråkad så jag bara skrev nåt. Det var en onödig kommentar men shit asså, behövde inte göra det till en sån stor grej. Och nej jag försökte hitta denne person men kom inte fram till något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bananlåda:

Men snälla. Förlåt mig, jag var utråkad så jag bara skrev nåt. Det var en onödig kommentar men shit asså, behövde inte göra det till en sån stor grej. Och nej jag försökte hitta denne person men kom inte fram till något.

Men jag är seriös med min fråga och vill inte ha oseriösa svar för att du är uttråkad det kunde inte jag veta? 


   
SvaraCitera