Aviseringar
Rensa alla

Vem förföljer judarna i Malmö?


Ämnesstartare

Gamlefarbror Pastill:
man får ta lite hänsyn till att demokratiskt parlamentariskt underbyggd och juridiskt legitim främlingsfientlighet är en lite annan sak än främlingsfientlighet hos stridande rebell- och terrorgrupper i mer eller mindre laglösa områden. där blir frågan om vem som hyllar hitler sekundär. SD-retorik handlar ofta om att felaktigt utmåla alla muslimer som förrövare på basis av en främlingsfientlighet, sexism och intolerans som råkar förekomma i deras kulturella o socioekonomiska värld snarare än att det är något inneboende hos dem som människor.

men det är problematiskt att föra ett resonemang som nånstans förutsätter västvärlden som moralens väktare, mänsklighetens förmyndare och de enda vars tankar och aktioner ska tas på tillräckligt stort allvar för att ansvar, inflytande och riskfaktorer ska komma på tal.

kanske blev lite flummigt skrivet

Det är väl ingen som påstått att islams sexism och intolerans grundar sig i något annat än just religionen? Dvs, ingen som påstått att värderingar är inneboende hos människor. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bara judar och muslimer som kan utsättas för förföljelse...

stop-killing-christians-egypt.jpg

Iraqi-Christians.jpg

IMG_7568.jpg

stopkillingchristians2.jpg

66994422-human-rights.jpg

Coptic01.jpg

ca9-497x350.png


   
SvaraCitera

mynona:

Att stava fel när man är nationalist är en paradox, därför att man i egenskap av nationalist säger sig hylla det som representerar den egna nationen, och där ingår alltså språket som bland de främsta fenomenen. När man är nationalist är det alltså inkonsekvent med ens åsikter att stava illa. När man inte är nationalist är det inte inkonsekvent, paradoxalt eller ironiskt att stava illa: det blir inkonsekvent, paradoxalt och ironiskt att stava illa när man är nationalist, därför att det då går emot den egna ståndpunkten. Jag är inte nationalist, och min eventuella felstavning är därför inte inkonsekvent, paradoxal eller ironisk: den går nämligen inte emot min ståndpunkt. Det handlar inte om felstavningen i sig, det handlar om att man stavar fel när man har en åsikt som innebär att man bör vara extra noga med stavning och språk på grund av den åsikt man påstår sig ha. 

För övrigt tror jag att du blandar ihop mig med Nachac. Jag har aldrig varit noga med språket själv, så jag bryr mig inte om mina eller andras felstavningar som sådana: jag påpekar att nationalister stavar fel därför att det är inkonsekvent med deras åsikt när de stavar fel. I egenskap av nationalister bör de vara extra noga med stavningen. 

Aha, du menar så!

Hehe, nää jag har inte blandat ihop dig med Nachac, Nachac tycker jag personen är otrevlig och han tycker likadant om mig. Dig har jag ingen direkt åsikt om, de är väl varken eller får jag väl säga.
Jag bryr mig inte alltid heller om att jag stavar fel eller ej, iaf inte här.
Om jag ska jämföra dig med Nachac så är han djävulen och du en ängel från den allra ljusaste och finaste delen av himmelen, förmodligen. Jag hoppas att du tar det någotsånär positivt Glad
Nachac citar inte ens hela texten utan tar ut delar och gör så att han ska vinna så mycket poäng ur det hela, upplever jag det som.

Du är snäll! Glad Det är inte alla som är det här.


   
SvaraCitera

Frk_it:
bara judar och muslimer som kan utsättas för förföljelse...

stop-killing-christians-egypt.jpg

Iraqi-Christians.jpg

IMG_7568.jpg

stopkillingchristians2.jpg

66994422-human-rights.jpg

Coptic01.jpg

ca9-497x350.png

+1 Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det här skriker ju bara Mel gibbson, det fattar ju vem som helst


   
SvaraCitera
mynona

trevlig-snubbe: Om jag ska jämföra dig med Nachac så är han djävulen och du en ängel från den allra ljusaste och finaste delen av himmelen, förmodligen. Jag hoppas att du tar det någotsånär positivt

Det låter mycket positivt, så det tar jag som just det! 😉 Så vackert sagt. 

trevlig-snubbe: Nachac citar inte ens hela texten utan tar ut delar och gör så att han ska vinna så mycket poäng ur det hela, upplever jag det som.

Ni kansk borde prata igenom detta med varandra! Reda ut det. 


   
SvaraCitera

Peter Mangs?


   
SvaraCitera

mynona:

Det låter mycket positivt, så det tar jag som just det! 😉 Så vackert sagt. 

Ni kansk borde prata igenom detta med varandra! Reda ut det. 

Ah, vad bra! 🙂 Tack du! Mycket glad

ja vi kansk borde göre det. Dock så har jag vart trevlig mot honom och så ibland men han verkar inte tycka att det spelar någon roll. Jag hade skickat ett PM till honom men han svarade inte ens. Jag skrev till en annan person också för att jag hade vart dum eller vad det var, fick ej något svar då heller. Dock så har jag haft en ganska livlig diskussion med båda som kanske har haft en avgörande roll till varför de efteråt inte tyckt att jag är schysst då jag tyvärr är otrevlig ibland Ledsen Fast det har dock lite med den andra personen att göra också.


   
SvaraCitera

Liksom, Muslimer... varför tror man det? och vad har Judarna gjort för att förtjäna det? Visst de abrahamitiska religionerna kanske har haft lite bråk mellan varrandra...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fattar inte varför religion och härkomst alltid tycks vara så relevanta? Det är trångsynt att klumpa ihop människor på det sättet. Om man nu ska hålla på med fack så hamnar galna terrorist islamister/muslimer, Stalin, fascister/nazis mm i samma fack, trots att de HATAR varandra, konstigt va? Överallt kommer det alltid finnas både vidriga, normala och till o med lovande människor, så ser ingen mening med att ständigt generalisera.


   
SvaraCitera