Aviseringar
Rensa alla

Vem förtjänar flöjten?


Ämnesstartare

1520866840833-1.png

Det finns ett rätt svarRullar ögonen


   
Citera
Ämnesstartare

JAG HAR ALLTID DRÖMT OM EN FLÖJT JAG BORDE FÅ DEN


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SpookBuster: A

Skänk flöjten till den som kan spela på den så kan hon vidareutveckla sina kunskaper och kanske bli en blivande...


   
SvaraCitera

Av någon anledning känner jag inte för att ge till den fattige, bara sådär. Jag tycker att A kan köpa flöjten av B som ändå har gjort flöjten och B kan tänka på om hon vill ge flöjten till C för att hjälpa hans ekonomiska situation.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tycker att ingen bör få dem för dem är barnsliga nog att bråka om ett instrument då det finns en miljard sådana instrument.


   
SvaraCitera

min mamma


   
SvaraCitera

B.
om man ha ävles för å tillverka den borde man få ha kvar den.
bara för att nån är bättre än en på å använda den så kan man ju ändå bli bättre själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barn B. B har skapat flöjten och B vill ha den.

Jag tolkar in ett budskap i bilden som antagligen inte finns (säkert eftersom jag misstänker att du SpookBuster är typ ancap eller något sånt)

Och det är att barn B representerar företagsägare och flöjten representerar företagets produkter.

Problemet med denna metafor är att företagsägaren inte skapar produkten själv. Företagsägaren anställer folk att tillverka produkten åt honom.

Ber om ursäkt för att ha derailat tråden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anonym321123:
Barn B. B har skapat flöjten och B vill ha den.

Jag tolkar in ett budskap i bilden som antagligen inte finns (säkert eftersom jag misstänker att du SpookBuster är typ ancap eller något sånt)

Och det är att barn B representerar företagsägare och flöjten representerar företagets produkter.

Problemet med denna metafor är att företagsägaren inte skapar produkten själv. Företagsägaren anställer folk att tillverka produkten åt honom.

Ber om ursäkt för att ha derailat tråden

Äh, kommunism är ok my dude


   
SvaraCitera