Aviseringar
Rensa alla

vem hakar på neoluff till sommaren?


Ämnesstartare

Leijonsparf: lära känna främmande personer

om det inte är medans jag jobbar och det har löst sig med csn är jag på. ingen känner ju mig på det här forumet ändå så jag kan bli första främmlingen. hakar i så fall på i skånetrakten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

har du typ, tältat någon gång?

i en trädgård Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zox:

om det inte är medans jag jobbar och det har löst sig med csn är jag på. ingen känner ju mig på det här forumet ändå så jag kan bli första främmlingen. hakar i så fall på i skånetrakten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zox:

om det inte är medans jag jobbar och det har löst sig med csn är jag på. ingen känner ju mig på det här forumet ändå så jag kan bli första främmlingen. hakar i så fall på i skånetrakten

låter bra, lär ju komma förbi skåne i vilket fall. men gissar att jag åker söderut från skåne senast början av juli, förmodligen mer mitten-slutet av juni.

craig davids största fan :

i en trädgård Cool

då antar jag att du kommer behöva komplettera med utrustning. jag har en sovsäck du skulle kunna få köpa för en billig peng om jag bestämmer mig för att byta ut den, vilket det lutar åt. lite för tung för mina preferenser, men framförallt så är den klarröd, vilket inte känns optimalt. men den är nog varm för att funka skitbra i slutet av september. har använt den när det snöat, till och med, kallt men helt överlevbart.
annars är det väl mest en bra ryggsäck som behövs, och där funkar det att snåla också, som jag gjort hittills, men det rekommenderas inte. bra skor/kängor är också obligatoriskt. där ska jag nog också uppgradera mig, svarta kängor på sommaren är rätt jävligt för fötterna.
du borde försöka få lite erfarenhet innan avresa, dock, du kan ju slänga ihop packning och testa någon natt då och då i maj-juni, kanske. så slipper du gå från helt grön till att däcka i en främmande skog i ett annat land.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

då antar jag att du kommer behöva komplettera med utrustning. jag har en sovsäck du skulle kunna få köpa för en billig peng om jag bestämmer mig för att byta ut den, vilket det lutar åt. lite för tung för mina preferenser, men framförallt så är den klarröd, vilket inte känns optimalt. men den är nog varm för att funka skitbra i slutet av september. har använt den när det snöat, till och med, kallt men helt överlevbart.
annars är det väl mest en bra ryggsäck som behövs, och där funkar det att snåla också, som jag gjort hittills, men det rekommenderas inte. bra skor/kängor är också obligatoriskt. där ska jag nog också uppgradera mig, svarta kängor på sommaren är rätt jävligt för fötterna.
du borde försöka få lite erfarenhet innan avresa, dock, du kan ju slänga ihop packning och testa någon natt då och då i maj-juni, kanske. så slipper du gå från helt grön till att däcka i en främmande skog i ett annat land.

i slutet av september kommer jag vara tvungen att fullgöra min plikt som god gymnasieelev. ordnar grejer, det är det minsta problemet. kängor fungerar om det inte är vegetarian eller dr martens. har bra ryggsäckar. det finns tid att prata om det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

craig davids största fan :

i slutet av september kommer jag vara tvungen att fullgöra min plikt som god gymnasieelev. ordnar grejer, det är det minsta problemet. kängor fungerar om det inte är vegetarian eller dr martens. har bra ryggsäckar. det finns tid att prata om det. 

testat att gå en mil med full packning i ett par kängor på sommaren? jag har, nämligen. Får mig att önska att jag hade ett par gympaskor i stället, varje gång. Ser ju bra ut, dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

testat att gå en mil med full packning i ett par kängor på sommaren? jag har, nämligen. Får mig att önska att jag hade ett par gympaskor i stället, varje gång. Ser ju bra ut, dock.

därför ska jag inte ha kängor av svett-märkena jag nämnde. det finns nätta, varma, luftiga kängor. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Detta låter grymt ball! Är mycket sugen på att följa med! Är dock dålig på att planera såhär långt i förväg, speciellt då jag antagligen drar till Asien om ca en månad och blir kvar där till någon gång i vår, och inte har en aning om vart jag tar vägen efter det (kommer antagligen vara luspank då också).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

craig davids största fan :

därför ska jag inte ha kängor av svett-märkena jag nämnde. det finns nätta, varma, luftiga kängor. 

som sagt, gå en mil med dem med full packning och högsommarvärme innan du stämplar dem som luftiga. säger inte att det inte finns kängor som kan vara bra för dylika aktiviteter, bara att aldrig jag använt några som inte lätt skulle trumfas av ett par gympaskor.

City mormor:
Detta låter grymt ball! Är mycket sugen på att följa med! Är dock dålig på att planera såhär långt i förväg, speciellt då jag antagligen drar till Asien om ca en månad och blir kvar där till någon gång i vår, och inte har en aning om vart jag tar vägen efter det (kommer antagligen vara luspank då också).

skriver mest så här långt i förväg för att folk ska ha möjlighet att planera om så önskas. jag själv planerar väldigt få saker mer än några dagar i förväg, men har hänt att folk reagerat på såna här förslag med typ, "det låter skitkul, men jag har inte möjlighet att lifta runt för stunden, hade du frågat för en månad sen så...". denna tråd är ett sätt att gardera mig mot dylika undanflykter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: skriver mest så här långt i förväg för att folk ska ha möjlighet att planera om så önskas. jag själv planerar väldigt få saker mer än några dagar i förväg, men har hänt att folk reagerat på såna här förslag med typ, "det låter skitkul, men jag har inte möjlighet att lifta runt för stunden, hade du frågat för en månad sen så...". denna tråd är ett sätt att gardera mig mot dylika undanflykter.

Ok helt förståeligt! Min spontana känsla är att jag absolut vill följa med, men får återkomma när det börjar närma sig och jag vet vart jag är då. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: låter bra, lär ju komma förbi skåne i vilket fall. men gissar att jag åker söderut från skåne senast början av juli, förmodligen mer mitten-slutet av juni.

attans, det är då jag antagligen jobbar. det är i augusti jag är helt fri


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

som sagt, gå en mil med dem med full packning och högsommarvärme innan du stämplar dem som luftiga. säger inte att det inte finns kängor som kan vara bra för dylika aktiviteter, bara att aldrig jag använt några som inte lätt skulle trumfas av ett par gympaskor.

jag läste vad du skrev första gången. jag har använt många olika sorter, jag kan sköta det själv. tack för omtanken. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låter helt härligt. packning och vana finns till hands. dessutom gillar jag choklad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

drömmer om att göra något liknande men är för enstörig för att det ska kunna funka rent socialt. om inte annat funderar jag på en lång cykeltur i sommar, under förutsättning att jag lär mig sova i tält.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism: under förutsättning att jag lär mig sova i tält.

du kan sova i Aarons sovsäck så går det bra


   
SvaraCitera