Aviseringar
Rensa alla

Vem har mest sexuell makt?


mynona

Greken:

Manlig prostitution är främst inriktad till manliga köpare. Kvinnor som köper sex finns, men är få.

Jag vet att det är färre män som säljer sex till kvinnor än till män. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hälften så många män som kvinnor lyckas få avkomma så..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Vad säger att den manliga chefen skulle hålla sitt ord sedan han fått vad han ville ha?

Det han vill ha skulle han kunna få igen, om han håller sina ord. Eller han kanske bara är snäll och håller sitt ord ändå. 🙂


   
SvaraCitera
mynona

Tickstart:
Haha det är ju evolutionärt bevisat att det är kvinnan

Det finns de som säger att det är evolutionärt att tjejer som ligger runt blir föraktade av killar. Det verkar inte som om evolutionen har bevisat att tjejer har den sexuella makten i sådana fall. 


   
SvaraCitera
mynona

Zodd: Det han vill ha skulle han kunna få igen, om han håller sina ord.

Ja det är ett argument. Eller så vill ha bara avverka så många han kan och går vidare till nästa. 

Zodd: Eller han kanske vara är snäll och håller sitt ord ändå. 🙂

Man får hoppas på snällheten från en chef som lovar befordring i utbyte mot sex då 😉


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

var feg och tog inte ställning för eller mot. tror att fördelarna och nackdelarna väger ut varandra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Man får hoppas på snällheten från en chef som lovar befordring i utbyte mot sex då 😉

Fast det behöver inte gälla överenskommelser direkt, det kan röra sig om att bruden ligger med chefen för att ställa sig in hos honom, smöra osv. Antar att det är vanligare än direkta avtal.


   
SvaraCitera
mynona

Zodd:

Fast det behöver inte gälla överenskommelser direkt, det kan röra sig om att bruden ligger med chefen för att ställa sig in hos honom, smöra osv. Antar att det är vanligare än direkta avtal.

Ja, jag påstår mig inte veta hur det går till. Jag tror dock att sådant är betydligt mindre vanligt än vad det uppkomna begreppet vill framställa. Och: jag tror nog att det kan fungera även med ombytta roller. 


   
SvaraCitera
mynona

NEMI:
var feg och tog inte ställning för eller mot. tror att fördelarna och nackdelarna väger ut varandra.

Inte fegt! Korrekt! Åtminstone enligt min åsikt då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, åter igen gjorde jag misstaget att bry mig om sån här skit Sover


   
SvaraCitera

mynona:

Jo, kvinnor kan våldta män. Det förekommer och kommer nog att bli vanligare. Män kan få erektion mot sin vilja. 

Att sexstrejka är ju samma sak som att säga att kvinnor egentligen inte har några egna sexuella behov utan bara har sex med mannen av välgörenhet, medan han blir desperat utan sex. Har inte kvinnor sexbehov, och innebär det inte att män också kan sexstrejka? Skillnaden är att det ingår i normen att en man ska bli desperat och ge efter för en sådan strejk, och att en kvinna i motsvarande fall skulle pga normen ha låtsats att den inte fungerade. 

Män prostituerar sig till kvinnliga kunder också

Vad säger att den manliga chefen skulle hålla sitt ord sedan han fått vad han ville ha? Numera finns det kvinnliga chefer med manliga anställda också. 

japp, skrev ju det^^ 

shatter: men inte till lika stor del

ja, det är klart, män kan också sexstrejka. Tänkte ur ett historiskt perspektiv. Och vad den sexuella normen säger oss idag. När sexuell makt tas upp är det nästan givet att den grekiska mytologin smyger in. 

Ja, det händer också, men är nog inte där den största inkomsten kommer ifrån. Fast jag har mer insyn i prostitutionen gällande homosexualitet än vad jag har heterosexualitet, så kan egentligen inte uttala mig. 

Det säger jag inte att han skulle göra, var mest en förlängning av det zodd påstod, var just därför jag valde ordet 

shatter: ibland

Ja, det finns kvinnliga chefer också och det motsatta förekommer säkert idag. Men igen, så är det normen i dagens relativt ojämlika samhälle. Dessutom, finns det säkerligen mindre underlag för det studiemässigt (tänker på studier som finns om kvinnor som har haft sex med sina chefer för att få en högre position). Det är en sådan sak som inte tas upp och drf vet vi mkt lite om det. 


   
SvaraCitera

röstade blankt förresten 


   
SvaraCitera
mynona

Tickstart:
Haha, åter igen gjorde jag misstaget att bry mig om sån här skit Sover

du svarar dock aldrigSover


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tjejer för de borde vara lagligt att våldta inom äktenskap. 
fråga om du inte fattar ta inte bort de


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

du svarar dock aldrigSover

nej för det är ju inte värt det Mycket glad det går inte övertyga religiösa


   
SvaraCitera