Aviseringar
Rensa alla

vem lägger ut mest pengar på student/skolavslutning?


endagitaget:

tjejer. (Du röstade på detta alternativ)

tjejer bryr sig mer.

endagitaget:

hur mycket pengar lägger/la ni ut till skolavslutning/studenten?
och hur mycket tycker ni är "lagom" att köpa och fixa innan?

köper väl nått nytt, som jag kan använda annars också. går inte direkt o fixar håret hos frisören (nu menar jag avslutning, inte studenten) utan fixar det bara. brukar alltid fixa håret o så innan ja ska till skolan, så gör väl typ samma.

kläder kanske jag köper ett par höga skor typ 400 kr, klänning/kjol som går att använda senare som festkläder. typ 400 kr. så tot. strax under 1000 kr. men köper bara saker jag ändå hade velat haft iaf.


   
SvaraCitera

När jag tog studenten gick mössa och lite smågrejer på ca 1000 kr, kostymen och skor ca 1400 sen var de nog inget mer.


   
SvaraCitera

endagitaget:

tjejer. (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

kirgizistan:

kirgizistan. (Du röstade på detta alternativ)

[crazy]


   
SvaraCitera

endagitaget:

tjejer. (Du röstade på detta alternativ)

Själv lägger jag dock ej ut ett ruttet korvöre.


   
SvaraCitera

Fy fan:

[crazy]

Haha, jaså? Jag är jävligt sparsam jag. Tills den 12:e iaf.


   
SvaraCitera

endagitaget:

vad köper ni killar extra (förutom själva klädseln då) till studenten/avslutningen? ny hårgele, nya skor? något mer ens?

Jag har faktiskt inte köpt ett enda nytt klädesplagg eller nya skor till studenten.

Det enda jag köpt i klädväg är ju studentmössan, men jag kanske kommer behöva köpa en nya rakblad till rakhyveln om jag inte ska se ut som ett skabb när vi springer ut.

Sen kommer jag la lägga en del på alkohol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

endagitaget:

Idioter (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

jag tänker fan inte ha någon student.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Idioter

vadå?[confused]


   
SvaraCitera

endagitaget:

vad köper ni killar extra (förutom själva klädseln då) till studenten/avslutningen? ny hårgele, nya skor? något mer ens?

Kommer dit precis som jag är en vanlig vardag... vafan ska man spendera pengar på avslutningskläder och skit för?


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Tjejer som gör sig till som om det vore världen högtid och viktigaste dagen i deras liv är fåniga.

Håller sannerligen med, typ alla tjejer i min klass i nian lade ner minst 2k på avslutningen, medans jag typ kollade på anime med några nördpolare istället xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

endagitaget:

vadå?[confused]

Det är ju ett jävla jippo alltihop? "

YÄY BETALA 700 SPÄNN FÖR EN ASFUL MÖSSA DU KOMMER HA EN GÅNG I DITT LIV! BETALA EN FUL HOODIE OCKSÅ! BARA 500 FÖR DEN! VAD SÄGS OM ETT GRAVERAT CHAMPANGEGLAS OCH EN VISSELPIPA? 200 FÖR DEM![wink]"


   
SvaraCitera

endagitaget:

hur mycket pengar lägger/la ni ut till skolavslutning/studenten?
och hur mycket tycker ni är "lagom" att köpa och fixa innan?

Jag la inte ner en spänn mer än jag behövde. 1. jag dricker inte 2. vita studentklänningar är banala 3. champagneglas i plast och rosa t-shirtar med texten "studenten 09" och annat studentkitch är så bloody tacky. Jag köpte en kjol och en vit skjorta dagen innan utspringet mest för att alla mina klasskompisar frågade vad jag skulle ha på mig ca tusen gånger och jag tillsist kom fram till att det skulle vara lite lame att ha en klänning de redan sett. Min mycket uttänkta utstyrsel gick på ca 1500 kr skulle jag tro.

Vad gäller "lagom" måste jag säga att det är upp till invididen. För mig har studenten noll betydelse. Jag tycker inte att folk som går ut med 12 i snitt och som skolkade halva tiden har uppnått någonting. Jag tycker inte att 18-åringar är mogna. Kort sagt tycker jag inte de flesta har sådär jättemycket att fira. Men visst, tycker man det är en skitviktig dag och vill köpa en snygg klänning och dyr champagne och allt det där så fine, go ahead. Folk som lägger ner mer än 5000 behöver dock komma ner på jorden om du frågar mig..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enigmatic:

Min mycket uttänkta utstyrsel gick på ca 1500 kr skulle jag tro.

[chocked][chocked][chocked]

Inte för att hacka på nån, men är det där verkligen lite? :S


   
SvaraCitera