Aviseringar
Rensa alla

Vem mår bättre först?


Ämnesstartare

Tänk dig att person A har gjort något dumt, och känner en mycket stor skuld/skam över det, och en annan person B blev utsatt för vad person A gjorde.

Kan person B förlåta person A, innan person A så att säga förlåtit sig själv för att det hände?

Det låter förvirrat, men jag är person B [rolleyes] och vet inte riktigt hur jag ska hantera situationen.


   
Citera

eh,man kan inte säga vem som mår bäst först,allt är individuellom man kan förlåta personen så varför inte göra d då.


   
SvaraCitera

kan kan man väl, men det är nog helt olika.


   
SvaraCitera

Det är individuellt. Men känner du att du kan förlåta personen så gör det, om du vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vafan man ska göra det som känns bäst.. ibland kan man göra söker som andra tycker är rätt, och som andra skulle göra för det lixom är vanligt, men gör det som känns bäst för dig.. Då blire nog bra i slutändan


   
SvaraCitera

Be om ursäkt du, det kan ju tänkas att person A är lite blyg o inte riktigt kan be om ursäckt lika lätt som dig...


   
SvaraCitera

En mobbare som mobbat exempelvis?

Han/hon kan ha stora skuldkänslor, och medveten om att h*n sårat många personer och vet att h*n kommer aldrig kunan be om ursäkt.

Då mår nog den personen sämre än de som mobbats. De som mobbats vet oftast efter ett tag att de blev mobbade helt i onödan och kan således förlåta lättare, tror jag.

Det skiljer sig antar jag, från fall till fall. [shake]


   
SvaraCitera

Det kan B nog göra, om B känner för det och vet att A kanske inte riktigt menade det den gjorde.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera