Aviseringar
Rensa alla

Vem menar han?!


Ämnesstartare

Alltså, har ett problem.. 
jag bråkade med min kille, och jag reagerade på en sak han skojade om, och det var nåt om döden typ, eller om jag övertänkte. Han sa nånting om ”ses på andra sidan” av ingen anledning alls, skit skumt? ”öh, okej?” Tänkte jag.
Då sa till honom om det sen. Då blev han skit arg. Och han skrev ”Gå och grina hos någon annan”. Wtf tänkte jag, va menar han med det? Varför får jag för mig det värsta? Att han menar att jag skulle gå och grina vid graven hos en jag känner som dött. Eller menar han någon helt random som lixom lever. Vet inte om jag övertänker, och bör typ söka hjälp för det. Eller fan, kan någon besvara något angående detta? 


   
Citera

Ja du övertänker, men han var också riktigt otrevlig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bananlåda:
Ja du övertänker, men han var också riktigt otrevlig

Asså sen nämnde han lixom, ”vi ses i Nangijala” å så gick han ut. Jag sa ”vafan, fattar ingenting nu asså, vet du ens själv va de där handlar om?” Och han vet att jag förlorat ett syskon. Men han sa sen att han menade inget om döden, utan om en bra plats där man mår bra, att han syftar på nå positivt. Men tycker han pratade i gåtor som fan å blev irriterad som fan! Men tror jag övertänker å tror det värsta när jag hör nå ”fel”


   
SvaraCitera
L Y S

imadreamer: Alltså, har ett problem..
jag bråkade med min kille, och jag reagerade på en sak han skojade om, och det var nåt om döden typ, eller om jag övertänkte. Han sa nånting om ”ses på andra sidan” av ingen anledning alls, skit skumt? ”öh, okej?” Tänkte jag.
Då sa till honom om det sen. Då blev han skit arg. Och han skrev ”Gå och grina hos någon annan”. Wtf tänkte jag, va menar han med det? Varför får jag för mig det värsta? Att han menar att jag skulle gå och grina vid graven hos en jag känner som dött. Eller menar han någon helt random som lixom lever. Vet inte om jag övertänker, och bör typ söka hjälp för det. Eller fan, kan någon besvara något angående detta?

Spontant känns det som att han vill jävlas med dig på subtila sätt, och att han inte vill vara ett stöd när du behöver det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

L Y S:

Spontant känns det som att han vill jävlas med dig på subtila sätt, och att han inte vill vara ett stöd när du behöver det.

Ja, men han kanske inte menar ”gå och grina hos någon” tror du han menar nån random som lever lixom?


   
SvaraCitera
L Y S

imadreamer: Ja, men han kanske inte menar ”gå och grina hos någon” tror du han menar nån random som lever lixom?

Jag vet inte, men det är inte snällt sagt och du bör inte tåla det beteendet, det är min åsikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

L Y S:

Jag vet inte, men det är inte snällt sagt och du bör inte tåla det beteendet, det är min åsikt.

Kan vara att jag övertänker, att jag kanske tror det värsta (?).


   
SvaraCitera
L Y S

imadreamer: Kan vara att jag övertänker, att jag kanske tror det värsta (?).

Lita mer på känslan, intuitionen än tankarna. Känns det inte bra är det inte bra.


   
SvaraCitera

imadreamer: ses på andra sidan” av ingen anledning alls, skit skumt? 

Ja, det är skumt, själv hade jag tyckt det var obekvämt.

Men resten tycker jag var lite långdraget tänkt, alltså en överdrift. Ja, han var skit taskig med det han sade, och ville uppenbarligen inte stötta dig. Men känns väldigt långdraget att tänka sig han syftade på något sådant som att du skulle gå till graven, ser inte hur man kan dra den liknelsen. Såklart behöver det inte vara något fel, vi är alla olika. Men detta är min syn på det hela. 

Själv så hade jag reagerat på ordvalen (nu känner ju inte jag honom), och blivit obekväm med hur lite han verkade bry sig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HiddenMe:

Ja, det är skumt, själv hade jag tyckt det var obekvämt.

Men resten tycker jag var lite långdraget tänkt, alltså en överdrift. Ja, han var skit taskig med det han sade, och ville uppenbarligen inte stötta dig. Men känns väldigt långdraget att tänka sig han syftade på något sådant som att du skulle gå till graven, ser inte hur man kan dra den liknelsen. Såklart behöver det inte vara något fel, vi är alla olika. Men detta är min syn på det hela. 

Själv så hade jag reagerat på ordvalen (nu känner ju inte jag honom), och blivit obekväm med hur lite han verkade bry sig. 

Yes, jag förstår vad du menar! Vilka ordval menar du då?


   
SvaraCitera

imadreamer:

Yes, jag förstår vad du menar! Vilka ordval menar du då?

Inga speciella, snarare hur sammanhanget verkat vara. Alltså de som du angav i dina citat. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HiddenMe:

Inga speciella, snarare hur sammanhanget verkat vara. Alltså de som du angav i dina citat. 

Typ när han sa just ”gå och grina hos någon annan” (?) Men tror väl att jag kan ha övertänkt lite väl, och trott att han menar nånting illa riktat mot mig. Menar han känner oxå personer som dött.. Jag tror jag har någon inre stress och har för mycket negativa tankar.


   
SvaraCitera

imadreamer:

Typ när han sa just ”gå och grina hos någon annan” (?) Men tror väl att jag kan ha övertänkt lite väl, och trott att han menar nånting illa riktat mot mig. Menar han känner oxå personer som dött.. Jag tror jag har någon inre stress och har för mycket negativa tankar.

Ja, han menade väl inte gott med det uttrycket. Men inte så att det hade o göra med personer som dött (ur mitt perspektiv). Tror att du istället för att fråga oss, skulle kunna få fundera lite på hur du vill se på det hela och hur du upplever det själv, för det är ju i slutändan det som spelar roll. 


   
SvaraCitera

imadreamer:

Asså sen nämnde han lixom, ”vi ses i Nangijala” å så gick han ut. Jag sa ”vafan, fattar ingenting nu asså, vet du ens själv va de där handlar om?” Och han vet att jag förlorat ett syskon. Men han sa sen att han menade inget om döden, utan om en bra plats där man mår bra, att han syftar på nå positivt. Men tycker han pratade i gåtor som fan å blev irriterad som fan! Men tror jag övertänker å tror det värsta när jag hör nå ”fel”

När din pojkvän säger ''gå och grina hos någon annan'' och är allmänt dum och säger saker i gåtor är inte schysst. Känner du själv att han beter sig illa så säg att det inte är okej, kan han inte ta det kanske det är dags att göra slut.
Du övertänker lite men han är inte schysst åh andra sidan. Prata med honom, han borde veta bättre. Vara ett stöd för dig, inte en jobbig jävel.


   
SvaraCitera
L Y S

Trevlig-Snubbe: När din pojkvän säger ''gå och grina hos någon annan'' och är allmänt dum och säger saker i gåtor är inte schysst. Känner du själv att han beter sig illa så säg att det inte är okej, kan han inte ta det kanske det är dags att göra slut.
Du övertänker lite men han är inte schysst åh andra sidan. Prata med honom, han borde veta bättre. Vara ett stöd för dig, inte en jobbig jävel.

+1


   
SvaraCitera