Aviseringar
Rensa alla

Vem passar bäst på statsministerposten?


Ämnesstartare

Om vi nu bortser helt från deras ideologier och partitillhörighet och endast ser till deras personer.
En röst på Jimmie är alltså inte en röst på en SDledare utan en röst på Jimmies personlighet och duglighet som statsminister osv, ja ni fattar.
Kan du absolut inte välja så finns blankalternativet för ditt lilla finger att klicka på.

lpt2r2g

(jag tar nu för givet att ni har någorlunda koll på dessa personer pga supervalår och såhär nära efter valet)


   
Citera
Ämnesstartare

isola: Jonas Sjöstedt

tänk er en liberal jonas 


   
SvaraCitera
Kudhos

isola: Fredrik Reinfeldt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Menar du vem som skulle ha högsta lämpligheten på grund av kunskap, studier eller tidigare arbetslivserfarenhet liksom vem som skulle vara bästa "ansiktet utåt" för övriga välden? 

Btw, Löfvén skulle jag ju personligen inte kunna tänka mig ta emot Obama eller Drottning Elisabeth. Mycket glad

Frågan är kanske för övrigt ganska given eftersom Reinfeldt har varit statsminister i 8 år och skött det lysande.


   
SvaraCitera

S3ON:

tänk er en liberal jonas 

Jonas är riktigt trevlig, även om jag inte alls sympatiserar med hans politiska åsikter.


   
SvaraCitera

isola: Fredrik Reinfeldt

har även väldigt högt förtroende för schyman. tror kanske björkis skulle kunna klara det bra också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bertrimmarpåstjärt:

Jonas är riktigt trevlig, även om jag inte alls sympatiserar med hans politiska åsikter.

fast han är nog inte tillräckligt psykopat för att klara av att utföra arbetet ändå riktigt.  


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

har även väldigt högt förtroende för schyman

Här är anledningen till att ökänd_japan har lägst förtroende på hela UM. Sover


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pink Purple Babe: Menar du vem som skulle ha högsta lämpligheten på grund av kunskap, studier eller tidigare arbetslivserfarenhet liksom vem som skulle vara bästa "ansiktet utåt" för övriga välden?

Mja allt utom partitillhörighet egentligen. Personen helt enkelt. Du ska utse en statsminister och ingen av dessa tillhör något parti. Vem skulle klara't bäst liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bertrimmarpåstjärt: Här är anledningen till att ökänd_japan har lägst förtroende på hela UM.

Tror du verkligen att du har högre förtroende än någon här?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Gudrun Schyman

Därefter Sjöstedt.


   
SvaraCitera

bertrimmarpåstjärt:

Här är anledningen till att ökänd_japan har lägst förtroende på hela UM. Sover

tror du har något lägre faktiskt.


   
SvaraCitera
mynona

isola: Jonas Sjöstedt

Försöker tänka bort politiken enligt frågeställning, men tror oavsett att hn skulle göra sig som statsminister. Fridolin tycker jag också om. Schyman är mycket verbal


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Jonas Sjöstedt

Han är rätt kung.


   
SvaraCitera
mynona

bertrimmarpåstjärt:

Här är anledningen till att ökänd_japan har lägst förtroende på hela UM. Sover

Blivande_japan:

tror du har något lägre faktiskt.

Vore kanske en idé att starta en statsministerkandidat-tråd för um-namn? 

isola: Mja

hm...? se bara. 


   
SvaraCitera