Aviseringar
Rensa alla

Vem passar bäst på statsministerposten?


Ämnesstartare

isola: Fredrik Reinfeldt

Skulle jag välja en man så blir det Reinfeldt så klart. På grund av hans erfarenhet och utbildning. 

Visserligen har Åkesson bedrivit studier i bland annat statsvetenskap, forskningspolitik, förvaltningsrätt, ekonomisk historia, filosofi, nationalekonomi och samhällsgeografi vid Lunds universitet. Men valet faller ändå på Reinfeldt på grund av hans erfarenhet. 

Skulle jag välja en kvinna så blir det självfallet Annie Lööf. Ingen fd alkoholiserad kommunistboss som statsminister.

EDIT - Men sett på lite sikt skulle säkert Åkesson kunna bli superbra.   Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vem fan klickar på Sjöstedt? Skulle en kommunistledare vara ett bra ansikte ut till övriga världen? I så fall kan ju Sjöstedt slå sina påsar ihop med Kim Il-sung från Nord Korea.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pink Purple Babe: EDIT - Men sett på lite sikt skulle säkert Åkesson kunna bli superbra

Nja, jag vet inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Annan etablerad politiker, nämligen:

Jag


   
SvaraCitera

isola: Annan etablerad politiker, nämligen:

Ulf Lundell... eller Sjöstedt då, så klart.


   
SvaraCitera

isola: Gustav Fridolin

Han eller Sjöstedt tror jag... Totalt oberoende av att jag röstade på deras partier.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Jag

Istechetvåpunktnoll:

Ulf Lundell... eller Sjöstedt då, så klart.

gult kort på er grabbs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Z0dd: Nja, jag vet inte.

Ge honom några år på Rosenbad så vet han nog mer än senast han inte visste vad han borde vetat. Mycket glad


   
SvaraCitera

isola:

gult kort på er grabbs

🙁


   
SvaraCitera

Du frågade ju :((((


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:
Du frågade ju :((((

lundell är ingen känd politiker men du får ett halvt kort eftersom du svarade sedan mvh snäll


   
SvaraCitera

isola:

lundell är ingen känd politiker men du får ett halvt kort eftersom du svarade sedan mvh snäll

Var glad att jag inte nominerade Loke Martinzon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men efter det här inlägget av Jimmie SD Åkesson vet i fan om jag inte ändrar mig och hellre väljer Åkesson.  Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gustav eller Jonas!  Löven den sopan kan avgå nu pls


   
SvaraCitera

jaf tycker inte att någon av dem tycks kvalificerad. reinfeldt kanske har lärt sig lite, men samtidigt så känns det som att de där första månaderna med skandal efter skandal om ministrar och ta mig fan allting aldrig riktigt tog slut, vi bara vande oss vid en regering som liksom inte har samma maktmässiga organisation och rutin som sossarna.

men sannolikt löfven, för att han har partiet med sig. var det bara upp till person skulle jag ta sjöstedt.


   
SvaraCitera