Aviseringar
Rensa alla

vem ska betala om man krocka med nån om man inte försäkring?


Ämnesstartare

för ja ha aldrig krockat men nån men ja kör utan försäkring
om nån skulle krocka med mig och det är mitt fel skulle ja inte betala för 1 ja ha inga pengar till den och 2 ja vill inte betala nånn
så va händer då om man flyr kanske springer eller kör där ifrån
ja undra vem som betala dens skada då


   
Citera

du måste ha trafikförsäkring det går inte att ha en bil registrerad på sig utan trafikförsäkring i så fall måste man betala typ 300 om dagen till något ställe. så du har nog trafikförsäkring. 


   
SvaraCitera

Om du smiter från en olycka och sedan blir tagen blir ju straffet betydligt värre än om du bara accepterar att du krockade och står ditt kast.


   
SvaraCitera
alien

Meta:
för ja ha aldrig krockat men nån men ja kör utan försäkring
om nån skulle krocka med mig och det är mitt fel skulle ja inte betala för 1 ja ha inga pengar till den och 2 ja vill inte betala nånn
så va händer då om man flyr kanske springer eller kör där ifrån
ja undra vem som betala dens skada då

qazedctgb: du måste ha trafikförsäkring det går inte att ha en bil registrerad på sig utan trafikförsäkring i så fall måste man betala typ 300 om dagen till något ställe. så du har nog trafikförsäkring.

Det är inskrivet i Sveriges Rikes Lag (Trafikskadelag 1975:1410 2§ Trafikförsäkring) att alla fordon som rullar på offentliga vägar ska ha en trafikförsäkring. Saknar ett fordon trafikförsäkring så går ärendet automatiskt över till Trafikförsäkringsföreningen som straffbelägger den registrerade ägaren med ett avsevärt mycket högre belopp PER DYGN än vad den vanligtvis låga trafikförsäkringen ligger på.

HAR MAN INTE RÅD MED TRAFIKFÖRSÄKRING SKA MAN FAN I MIG INTE HELLER VARA REGISTRERAD ÄGARE TILL ETT MOTORFORDON!!!

Var själv med om att krocka med ett jävla dräggel för ett par år sedan vars härkomst eller religösa tillhörighet jag kan spy på. Dessutom var den förbannade ********* både dyngfull och körde en obesiktigad bil förutom att bilen saknade trafikförsäkring. Som en klen tröst hade han inte säkerhetsbältet på sig och höll på att dö på kuppen och idag sitter han i rullstol totalförlamad.  Tumme upp   Hjärta  Bättre att muhammed hade gett honom ett enkelbiljett till helvetet.  Arg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alien:

Det är inskrivet i Sveriges Rikes Lag (Trafikskadelag 1975:1410 2§ Trafikförsäkring) att alla fordon som rullar på offentliga vägar ska ha en trafikförsäkring. Saknar ett fordon trafikförsäkring så går ärendet automatiskt över till Trafikförsäkringsföreningen som straffbelägger den registrerade ägaren med ett avsevärt mycket högre belopp PER DYGN än vad den vanligtvis låga trafikförsäkringen ligger på.

HAR MAN INTE RÅD MED TRAFIKFÖRSÄKRING SKA MAN FAN I MIG INTE HELLER VARA REGISTRERAD ÄGARE TILL ETT MOTORFORDON!!!

Onödig text

För det där med härkomst och religiös tillhörighet är väldigt relevant... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb: det går inte att ha en bil registrerad på sig utan trafikförsäkring i så fall måste man betala typ 300 om dagen till något ställe. så du har nog trafikförsäkring.

ja tro inte ja ha registrerat nån bil eller inget fordon 
hur gör man det och kosta det nått
för om det kosta ha ja endå inte råd med det

Tigerdrottningen: Om du smiter från en olycka och sedan blir tagen blir ju straffet betydligt värre än om du bara accepterar att du krockade och står ditt kast.

ja men ja mena vad som händer om dom inte hittar mig
vem som betalar dens skada då som ja ha gjort på den bilen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alien: Trafikförsäkringsföreningen som straffbelägger den registrerade ägaren med ett avsevärt mycket högre belopp PER DYGN än vad den vanligtvis låga trafikförsäkringen ligger på.

men ja är inte registrerad så då kan dom inte hitta mig för ja ha inga reg skyltar på min bil heller som är riktiga för ja tog dom från en skrot där en bil skulle skrotas så dom vet inte vem jag är om ja rymmer så kan dom inte hitta
så då undra ja vem som betalar för den andra bilens skada

alien: HAR MAN INTE RÅD MED TRAFIKFÖRSÄKRING SKA MAN FAN I MIG INTE HELLER VARA REGISTRERAD ÄGARE TILL ETT MOTORFORDON!!!

men jag är inte regestrerad ha ja skrivit
du behöver inte bli uppkäftig och käfta för ja bara frågar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och ja är svensk från sverige


   
SvaraCitera
alien

Meta: men ja är inte registrerad så då kan dom inte hitta mig för ja ha inga reg skyltar på min bil heller som är riktiga för ja tog dom från en skrot där en bil skulle skrotas så dom vet inte vem jag är om ja rymmer så kan dom inte hitta
så då undra ja vem som betalar för den andra bilens skada

Trafikförsäkringsföreningen

Meta: men jag är inte regestrerad ha ja skrivit
du behöver inte bli uppkäftig och käfta för ja bara frågar

Men att köra med falskskyltad oförsäkrad bil ger med stor sannolikhet fängelsestraff. Har du kk?

Vanligtvis förstörs reg skylten av den auktoriserade bilskroten och i och med det blir reg numret "ledigt" och en annan ny bil kan få det reg nummret. Annars skulle ju två olika bilar kunna ha samma reg nummer och det kanske du inser är en omöjlighet.

Om du nu haft råd att köpa ett bilvrak som du kör omkring med... varför kör du inte på bilens ordinarie skyltar? Är bilen i registret skrotad?

Krockar du och den du krockar med ex blir invalidiserad så åker du på ett skadestånd som oftast ligger i miljonklassen som kommer att förfölja dig resten av ditt liv... liksom Kronkalle kommer att göra. Till skillnad om du ex köper en mobil på avbetalning och skiter i avbetalningarna då ett sådant betalningskrav oftast avskrivs efter 10 år.

Meta: och ja är svensk från sverige

Har ingen betydelse varifrån du kommer. Trafikförsäkring på bilar är global. Däremot är det inte lagstadgat i alla länder. I ex USA får man köra bil utan trafikförsäkring (har själv gjort det flera gånger men det beror på andra orsaker) men krockar man så ligger man jävligt jävligt illa till!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lololol om man har bilen avställd kan man köra helt oförsäkrat. Om bilen är påställd men ej försäkrad blir det automatiskt trafikförsäkrad via trafikförsäkringsföreningen. Det är så bilmålvakter gör för att trafikförsäkra bilar, dom har bilen påställd och bilen blir därmed trafikförsäkrad men för varje dag som går ökar deras skuld till trafikförsäkringsföreningen och även transportstyrelsen (vägskatt).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Meta:
för ja ha aldrig krockat men nån men ja kör utan försäkring
om nån skulle krocka med mig och det är mitt fel skulle ja inte betala för 1 ja ha inga pengar till den och 2 ja vill inte betala nånn
så va händer då om man flyr kanske springer eller kör där ifrån
ja undra vem som betala dens skada då

Om du skulle vara med i en olycka eller bli stoppad så kan du räkna med att ditt bankkonto gapar tomt ett tag framöver om du inte har någon form av försäkring..


   
SvaraCitera

ITT: Folk sväljer betet. 


   
SvaraCitera

Meta: ja tro inte ja ha registrerat nån bil eller inget fordon
hur gör man det och kosta det nått
för om det kosta ha ja endå inte råd med det

har du stulit bilen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alien: Men att köra med falskskyltad oförsäkrad bil ger med stor sannolikhet fängelsestraff. Har du kk?

inte just nu men ja ha haft
men ja fatta inte va det ha med detta att göra

alien: Vanligtvis förstörs reg skylten av den auktoriserade bilskroten och i och med det blir reg numret "ledigt" och en annan ny bil kan få det reg nummret. Annars skulle ju två olika bilar kunna ha samma reg nummer och det kanske du inser är en omöjlighet.

jaha men då kanske det gör det
för om två har samma så finns det två som ha samma
och det kan dom inte veta för dom kan ha fejkad plåt

alien: Om du nu haft råd att köpa ett bilvrak som du kör omkring med... varför kör du inte på bilens ordinarie skyltar? Är bilen i registret skrotad?

nej ja ha inte köpt bilen jag fick den av en kompis
eller ja menar att ja få sköta den för han för han kan inte använda den nu

ja vet inte va han ha fått den ifrån men ja vet iaf att han tagit reg skylten från skroten eller att han fick den från skroten ja minns inte

alien: Krockar du och den du krockar med ex blir invalidiserad så åker du på ett skadestånd som oftast ligger i miljonklassen som kommer att förfölja dig resten av ditt liv... liksom Kronkalle kommer att göra. Till skillnad om du ex köper en mobil på avbetalning och skiter i avbetalningarna då ett sådant betalningskrav oftast avskrivs efter 10 år.

men det gör inget för ja ha ändå inga pengar som försvinner bara sånna som ja tjänat på att sälja och dom pengarna ha ja gömt så dom inte kan hitta och dom kan inte ta nått från mig för ja äger inget ja få låna allt av andra och ja står inte på nån adress så då gör det inget

mrman:
lololol om man har bilen avställd kan man köra helt oförsäkrat. Om bilen är påställd men ej försäkrad blir det automatiskt trafikförsäkrad via trafikförsäkringsföreningen. Det är så bilmålvakter gör för att trafikförsäkra bilar, dom har bilen påställd och bilen blir därmed trafikförsäkrad men för varje dag som går ökar deras skuld till trafikförsäkringsföreningen och även transportstyrelsen (vägskatt).

men det gör inget för ja ha redan skulder ja inte kommer betala

rogernw:

Om du skulle vara med i en olycka eller bli stoppad så kan du räkna med att ditt bankkonto gapar tomt ett tag framöver om du inte har någon form av försäkring..

men det gör inget för ja ha inget bank konto ja ha bara kontant

qazedctgb:

har du stulit bilen?

nej ja lånar den av en kompis för den kompisen kan inte använda den nu och då låna ja den under tiden och sköter den bilen åt ha


   
SvaraCitera

Meta: nej ja lånar den av en kompis för den kompisen kan inte använda den nu och då låna ja den under tiden och sköter den bilen åt ha

då har han försäkring på bilen


   
SvaraCitera