Aviseringar
Rensa alla

vem ska man lyssna på??? Och vad ska jag välja??


Ämnesstartare

jag är en fjorton årig tjej som är förvirrad min kompis är scientolog och har berättat lite för mig om det, men alla i min familj är emot det och säger att dom är en galen säkt jag vet inte vad jag ska göra elr vem jag ska lysna på.

jag har försökt att söka lite fakta om det, men vet inte vad jag ska göra??

det står mellan scientologi elr buddishm båda intresserar mig men jag vet inte vad jag ska välja??[confused]


   
Citera

det är schysst med scientologi, tom cruise är scientolog och han tjänar miljoner, slutsatsen är att du blir miljonär av det

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

han som spelar hyde i that 70's show också, han är ju cool som is liksom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

det är schysst med scientologi, tom cruise är scientolog och han tjänar miljoner, slutsatsen är att du blir miljonär av det

hehe vet inet om jag blir miljonär på det men rolig tanke[bigsmile]


   
SvaraCitera

janina96:

jag har försökt att söka lite fakta om det, men vet inte vad jag ska göra??

Öhh, välj ingen religion så slösar du ingen tid?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd:

Öhh, välj ingen religion så slösar du ingen tid?

sant jag kan bli en sån här ..ateism(dom tror inte på nån gud elr tro grej o.s.v)[confused][smile]


   
SvaraCitera

janina96:

det står mellan scientologi elr buddishm båda intresserar mig men jag vet inte vad jag ska välja??

Nämen, vad är det jag hör? Vad tusan, ska du låta dina 'nära' bestämma vad du ska tycka och tro :O?

Du behöver inte bry dig eller äns säga vad du tror eller tycker. Man kan ju inte tro på något för att t.ex. sina föräldrar tror på en sak. (Ioförsig sås brukar det gå i arv) Men isådant fall skulle vi fortfarande haft t.ex. nordisk mytologi kvar :O

Själv är jag en stolt ateist, religioner är bara märkliga saker. Buddhism t.ex. där buddha sa att det inte fanns någon gud, blev själv som en gud efter hans död. Och historer som inte går ihop i bibeln etc. etc. Jag tycker relgioner är fint, men jäkligt ondödigt [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

teensoundman:

religioner är bara märkliga saker

det är därför jag ska bli ateism så jag typ slipper förklara för folk " åhh.. jag är scientolog och det handlar om.."

fast dock kommer det bli svårt min familj är starkt katoliker sen flera år tillbaka, men jag är familjens lilla svarta får så ingen typ bryr sig om jag blir ateism[bigsmile][bigsmile][crazy]


   
SvaraCitera

janina96:

det är därför jag ska bli ateism så jag typ slipper förklara för folk " åhh.. jag är scientolog och det handlar om.."

Vad är skillnaden menar du?
Scientolog - Ateist, samma sak.


   
SvaraCitera

Sempa:

Scientolog - Ateist, samma sak

Ähm, nej det är det inte. Scientologi är en religion!


   
SvaraCitera

janina96: Lev fri i tanken! Varför känner du att du måste välja en religion? En livsfilosofi är bra att ha, men som inspiration, inte som en regel! Buddhismen är rätt bra, d.v.s. om man skippar tron på reinkarnation. Det är lika dumt som att tro på gud.


   
SvaraCitera

Razorblade:

Ähm, nej det är det inte. Scientologi är en religion!

Som lurar stackars lättlurade människor. min bror blev skyldig dem ca 100 tusen.

Jo de är ateister och pengahungriga typer så ta reda på vad ni ger in i.


   
SvaraCitera

Scientologin är en religiös sekt. Skit i dem.

Zenbuddism är förövrigt förenligt med ateism.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad innebär scientologi?


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

måste du välja?


   
SvaraCitera