Aviseringar
Rensa alla

Vem skapede liv, hur sattes det igång?


Ämnesstartare

Louis Pasteur sade slutgiltigt bevisade, att liv kommer från liv,
Så var kom startskottet för liv ifrån`?


   
Citera
Ämnesetiketter
Tyrael

Från liv såklart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sådana här trådar behövs ICKE.


   
SvaraCitera

Liksom, kom hönan eller ägget först ?

lol, det var cellen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dekadent:

Sådana här trådar behövs ICKE.

Bra sagt. Sempa vill bara (kanske) övertyga folk tillbaka till kristendomen.


   
SvaraCitera

Rymden ofc.

Jävla noob.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Religion och Etik


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Creator:

Liksom, kom hönan eller ägget först ?

Den genetiska kodens uppkomst utgör ett stort problem av typen hönan och ägget.
Ett problem som för närvarande är alltför hårdkokt.

Ännu större svårigheter för evolutionsteorin innebär uppkomsten av den fullständiga genetiska koden – ett krav för att celler skall kunna föröka sig.
Det gamla problemet om hönan och ägget kommer igen i fallet med proteiner och DNA. Hitching säger : protein är beroende av DNA för att kunna bildas.

Men DNA kan inte bildas utan redan existerande protein. Alltså kvarstår den paradox som Dickerson ställer upp: Vad kom först, proteinet eller DNA? Han hävdar: Svaret måste bli, de utvecklades parallellt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Från liv såklart

Vilket liv?

En kärlekshistoria
’Proteinmolekyler och DNA (aminosyror) . Molekyler råkar träffas, känner igen varandra och omfamnar varandra Strax innan ridån går ner, föds den första levande cellen. Om du följde detta drama, skulle du kanske undra: Är handlingen hämtad från verkligheten eller är den uppdiktad?
Kan livet på jorden verkligen uppkommit så här?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var gud.

"Hoxus floxus" sa han sen var det där[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag gillar inte kristendomen
eller den är okej men alla kommer inte bli kristna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ennie_faggot_loser:

den är okej men alla kommer inte bli kristna

Inte äkta i vart fall.

Matt 7:21- 23
” 21Inte alla som säger ’Herre, herre’ till mig skall komma in i himmelriket, utan bara de som gör min himmelske faders vilja. 22 På den dagen skall många säga till mig: ’Herre, herre, har vi inte profeterat i ditt namn och drivit ut demoner i ditt namn och gjort många underverk i ditt namn?’ 23 Då skall jag säga dem som det är: ’Jag känner er inte. Försvinn härifrån, ni ondskans hantlangare!’”

Guds Son gjorde klart att inte ens de som gör sådant som liknar det som det getts befallning om, men gör det på fel sätt eller med fel motiv, får komma in i Guds kungarike, utan blir fullständigt avvisade. (Mt 7:15–23)

Längre fram gav Jesus en varning för falska profeter som motsvarade den Mose gav. Sådana profeter skulle använda Jesu namn och ”göra tecken och under för att om möjligt villa bort” människor, men deras frukter skulle visa att de utövade laglöshet. (Mt 7:15–23; Mk 13:21–23; jfr 2Pe 2:1–3; 1Jo 4:1–3.)

Jesus är utan tvivel vred på alla de religiösa organisationer som falskeligen påstår sig representera honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu handlade tråden om vad som satte igång livet, men ni kan väl inte svara på det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sempa:

Inte äkta i vart fall.

men vad tycker du om andra religioner?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

får du ju fråga honom då det är hans teori


   
SvaraCitera