Aviseringar
Rensa alla

Vem tror du vinner IDOL-finalen ikväll?


godismannen:

Nej, det har inte börjat ännu. Det börjar om 36 minuter.

Jag menar att idol fortfarande är en grej


   
SvaraCitera

martiiin


   
SvaraCitera

Vet ej vem någon av dom är, jag hör dock lugn sång ifrån televisionen i rummet bredvid, samt klappar. Hursomhelst så gillar jag inte redigt det programmet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Då blev det Amanda och Martin som gick till final och med Martin som vinnare. Undrar om misstaget med att Amanda fick gnisterna från pyrotekniken i munnen och inte kunde fullfölja första låten spelade in. Men i vart fall, Martin är en jävligt bra sångare medans Amanda är en bättre artist. 

Hoppas att det går bra för dom alla tre i framtiden.


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

stoner:
Då blev det Amanda och Martin som gick till final och med Martin som vinnare. Undrar om misstaget med att Amanda fick gnisterna från pyrotekniken i munnen och inte kunde fullfölja första låten spelade in. Men i vart fall, Martin är en jävligt bra sångare medans Amanda är en bättre artist. 

Hoppas att det går bra för dom alla tre i framtiden.

Tror Amanda kan bli stor i många länder.

I idol då är det bättre bli tvåa, den som vinner blir ju en "slav".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nice

ska nog köpa musik från martin om han producerar mkt framöver 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
nice

ska nog köpa musik från martin om han producerar mkt framöver 

har inte Martin en producent eller vad menar du med att Martin ska "producera"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.:

har inte Martin en producent eller vad menar du med att Martin ska "producera"?

Han sjunger ju 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Han sjunger ju 

ja, det är väl hans jobb


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.:

ja, det är väl hans jobb

ja      


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: ska nog köpa musik från martin om han producerar mkt framöver

Martin och alla andra "idoler" som kommer att ge ut musik framöver kommer naturligtvis att vara sångaren (artisten). Sedan tilldelas de en producent av skivbolaget. Det är alltså inte artisten som producerar utan artisten står bara för sånginsatserna, möjligen även för text- och musik dvs de kommer att skriva låtarna. Men att de kommer att få en producent tilldelad sig är en självklarhet.

Däremot mer kända artister händer även att de även producera sin musik. Men det är ändå ganska sällsynt. The Beatles producerade ex ingen musik själva utan de hade George Martin som producent.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:

Martin och alla andra "idoler" som kommer att ge ut musik framöver kommer naturligtvis att vara sångaren (artisten). Sedan tilldelas de en producent av skivbolaget. Det är alltså inte artisten som producerar utan artisten står bara för sånginsatserna, möjligen även för text- och musik dvs de kommer att skriva låtarna. Men att de kommer att få en producent tilldelad sig är en självklarhet.

Däremot mer kända artister händer även att de även producera sin musik. Men det är ändå ganska sällsynt. The Beatles producerade ex ingen musik själva utan de hade George Martin som producent.

Tack så mycket kapten uppenbar. 

Jag anser att han producerar sång. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Jag anser att han producerar sång.

Ahhh... jag tror du blandar ihop yrket producent med själva musikskapandet, musikinsatsen och sånginsatsen som sådan. Det enda sångaren behöver göra är att sjunga så bra h*n någonsin kan sedan är det upp till killen som sitter vid mixerbordet som övervakas av producenten att göra en så bra inspelning (mastertape) som går av detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:

Ahhh... jag tror du blandar ihop yrket producent med själva musikskapandet, musikinsatsen och sånginsatsen som sådan. Det enda sångaren behöver göra är att sjunga så bra h*n någonsin kan sedan är det upp till killen som sitter vid mixerbordet som övervakas av producenten att göra en så bra inspelning (mastertape) som går av detta.

Nej. Jag vet hur det funkar. Sitter i branschen själv ffs. 

Älskar när folk behandlar mig som världens största idiot. Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Älskar när folk behandlar mig som världens största idiot.

Jag behandlar dig inte som en idiot utan jag bara förklarar hur produktionen i en inspelningsstudio går till.


   
SvaraCitera