Aviseringar
Rensa alla

Vem vänder ni er till när ni behöver tröst? [POLL]


Aengslig:

Min pojkvän /tjej (Du röstade på detta alternativ)

Men det beror ju så mycket på varför jag behöver tröst. Ibland vänder jag mig till vänner eller familj.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brukar lyssna på George Carlin när jag känner mig nere. Då mår man genast bättre [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aengslig:

Mig själv

Aengslig:

Min partner

Aengslig:

Gud / religion

Beroende på situation.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Hade jag kunnat "vända mig till mig själv" hade jag inte behövt tröst från början.

Klart du hade.

Jag är ensam och rädd:

Beroende på situation.

Så vad hjälper dig i vilken situation? Vem vänder du dig till när du har vad för problem ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mig själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aengslig:

Mig själv /tjej (Du röstade på detta alternativ)

Brukar ofta känna att jag borde klara av det själv, vill inte lägga bördor på andra och besvära dem. Men finns vissa jag vet att jag kan vända mig till om jag behöver prata. Tror jag blivit lite bättre på att våga öppna mig på senare dagar. Så:

Aengslig:

Mina Vänner /tjej

Aengslig:

Min mamma /tjej

Om jag vänder mig till mig själv, vänner eller mamma är beroende på situationen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mig själv eller en vän och brukar alltid vara just den vännen, bla därför hon är min bästa vän I guess.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homer:

Brukar lyssna på George Carlin när jag känner mig nere. Då mår man genast bättre

Ja då inser man att alla andra är efterblivna och det tröstar ju. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aengslig:

Mig själv /tjej (Du röstade på detta alternativ)

P.g.a introvert deluxe.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Ja då inser man att alla andra är efterblivna och det tröstar ju.

Konstigt nog [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aengslig:

Mig själv /kille (Du röstade på detta alternativ)

Skulle kunna använda vänner och familj men gillar inte att bli beroende av andra människor på det sättet.

Nachac:

Hade jag kunnat "vända mig till mig själv" hade jag inte behövt tröst från början.

Det jag tror att man menar här är att trösta sig själv genom lite tröstande resonerande, lugn musik, tröstmat, tröstshopping eller annat som man själv kan göra för att börja må bättre igen. Det finns en tidsfaktor i det hela, från den tid man mår dåligt till den tid man tar tag i saker och ting för att må bättre. Man kan både börja må dåligt och sedan trösta sig själv eftersom dessa två delar inte utspelar sig samtidigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aengslig:

Klart du hade.

Nej, tröst tycker jag är något som man definitionsmässigt får utifrån, ett stöd när ens egen förmåga tillfälligt är undermålig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aengslig:

Så vad hjälper dig i vilken situation? Vem vänder du dig till när du har vad för problem ?

Ofta vänder jag mig till mig själv när jag har problem med vänner, skola osv. Partner vänder jag mig till när jag mår dåligt med mig själv. Spiritualitet/religion söker jag tröst hos när jag har större livskriser (händer då och då).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aengslig:

Mig själv /tjej (Du röstade på detta alternativ)
34.4% (11 st)

först mina vänner men de kan och vill aldrig. utom en.

Aengslig:

Min partner /gay

LOLWUT till en separat, gemensam kategori???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mig själv/tjej.


   
SvaraCitera