Aviseringar
Rensa alla

Vem var filosofen...?


Ämnesstartare

CharliesName:

tycker inte jag iaf.

har inte jag påstått att jag tycker heller [rolleyes]

CharliesName:

om kärlek leder till depression så tycker jag fortfarande inte att det är själva kärleken som är sjukdomen, mera orsaken.

jag har inte ens uttalat mig ang det

CharliesName:

väll

CharliesName:

på läst.

CharliesName:

bara så du vet är de här ifrån vad jag tycker, är inte på läst.

nej jag förstår käraste


   
SvaraCitera

NEMO:

har inte jag påstått att jag tycker heller [rolleyes]

nej men du verkar tycka jag är dum i huvudet för att jag har egna åsikter om de.

NEMO:

jag har inte ens uttalat mig ang det

CharliesName:

men är väll inte sjuk om man är ledsen

NEMO:

jo

inte...? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CharliesName:

inte...? [shake]

kronisk "ledsamhet" är definitivt symptom på en sjukdom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CharliesName:

nej men du verkar tycka jag är dum i huvudet för att jag har egna åsikter om de.

nej, jag tycker du verkar dum i huvudet för att du drar 1. ovanstående slutsats och 2. indikerar att sjukdomar måste vara kopplade till bakterier och virus.

CharliesName:

inte...?

det har inte med huvudämnet att göra, omg orkar inte ens förklara... well, där har vi anledning nr 3.


   
SvaraCitera

Mawns:

kronisk "ledsamhet"

jag har inte sagt nått om nått som är kroniskt [shake]
kärlek är inte så kroniskt heller för den delen om man ska pilla in de.

Mawns:

symptom på en sjukdom.

en symptom är väll ingen sjukdom...? [confused]

rätta mig om jag har fel, är mycket möjligt men blir fortfarande irriterad


   
SvaraCitera

NEMO:

nej, jag tycker du verkar dum i huvudet för att du drar 1. ovanstående slutsats och 2. indikerar att sjukdomar måste vara kopplade till bakterier och virus.

ja det va illa skrivet av mig, håller jag med om...

NEMO:

det har inte med huvudämnet att göra, omg orkar inte ens förklara... well, där har vi anledning nr 3.

va spelar de för roll om de inte har med huvudämnet att göra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Antar att kärlek borde klassas som det.

Nej, och att påstå det är inget annat än ett hån mot människor som faktiskt har psykiska sjukdomar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CharliesName:

kärlek är inte så kroniskt heller för den delen om man ska pilla in de.

[confused]


   
SvaraCitera

Mawns:

[confused]

va är minimum för en sjukdom för att få räknas som kronisk?
måste de inte hålla i sig tills, man dör eller den blir botad? [surprised]
men är de samma som kärlek? kärleken avtar väll, den botas väll inte? [confused] eller? [confused][confused][confused][confused][confused][confused][confused][confused][confused][confused][confused][confused][confused][confused][confused]

förvirrad här alltså... [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CharliesName:

kärlek är inte så kroniskt heller för den delen om man ska pilla in de.

Okej [rolleyes]

mediakatt:

Nej, och att påstå det är inget annat än ett hån mot människor som faktiskt har psykiska sjukdomar.

Jag skulle kalla det för en störning. Inte enbart negativ dock. Kanske i samma klass som aspergers.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Jag skulle kalla det för en störning. Inte enbart negativ dock. Kanske i samma klass som aspergers.

Jag skulle vilja påstå att kärlek i olika former och grader är en rätt grundläggande mänsklig känsla och att avsaknad av den om något är en psykisk störning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vadå kärlek, en störning eller psykisk sjukdom? Hur fan tänker ni då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CharliesName:

men är de samma som kärlek? kärleken avtar väll, den botas väll inte? [confused] eller? [confused][confused][confused][confused][confused][confused][confused][confused][confused]​​​[confused][confused][confused][confused][confused][confused]

Tveksamt [rolleyes]

Image

mediakatt:

Jag skulle vilja påstå att kärlek i olika former och grader är en rätt grundläggande mänsklig känsla och att avsaknad av den om något är en psykisk störning.

Kärlek är svårt. Jag snackade skit precis, det är inte en störning. Men jag kan förstå hur de tänker.

Kärlek är bara en sjukdom om man inte vet hur man hanterar den [love]


   
SvaraCitera

Mawns:

Okej [rolleyes]

har vart med om liknande, ligger kvar än (knappast lika extremt ifs). tror fortfarande de är glömt om ett antal år.
men kan man glömma en sjukdom? [confused] kanske man kan, va vet jag om sjukdomar?...
iaf... har sagt mitt nu, du vill ju inte svara på vad jag säger så är bara jobbigt -.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CharliesName:

men kan man glömma en sjukdom? [confused] kanske man kan, va vet jag om sjukdomar?...
iaf... har sagt mitt nu, du vill ju inte svara på vad jag säger så är bara jobbigt -.-

Jag kan inte svara. Om det finns något definitivt svar på vad kärlek är så är det absolut inte allmänt känt. Det är just därför det finns så många filosofer som har uttalat sig om ämnet.


   
SvaraCitera