Aviseringar
Rensa alla

Vem vill egentligen ha Mångkultur?


Ämnesstartare

Vem vill egentligen ha mångkultur?

Medierna och någon form av kulturtyckarelit har myntat uttrycket mångkultur. Vad innebär då det? Jo, att vi skall anpassa oss till de seder och bruk som våra invandrare och flyktingar tagit med sig när de flytt från sina hemländer för att deltaga i det svenska samhället.

Jag vill varken deltaga i huckletvång, burka, tvångsgifte, könsstympning, stening, hedersmord eller annat som påstås vara religionsrelaterat. Jag tror på ett samhälle där alla, såväl kvinnor som män, har lika värde och alla ska göra rätt för sig.

Alla ni som tror på multikultur, varför har ni flyttat era barn från skolor som är invandrartäta? Varför bussar vi inte barn från Gamlegården, Gustav Hellström och Charlottesborg till Sånnaskolan i Åhus eller till Wä?

Jag har ingenting emot andra kulturer. Tvärtom, jag åker gärna till andra länder och upplever deras kultur på plats och vill inte att den svenska kulturen skall utplånas och försvinna som den gör i dag. Att tusentals människor i dag i Kristianstad får större bidrag för att inte arbeta och större pension än en "svensk fattigpensionär" får vi skylla på er som röstat på de partier som tycker att detta är okej.

Man får den politik man väljer! Malmö valde Ilmar Reepalu (S). Rosengård är mångkulturellt och den svenska urbefolkningen, om uttrycket tillåts, står i lång bostadskö för att få flytta dit men tyvärr finns där inga lediga lägenheter, eller?

Om majoriteten av befolkningen i Kristianstad tycker att invandrarna och de så kallade flyktingarna skall ha det bättre ekonomiskt ställt än våra föräldrar som arbetat och slitit i hela sitt liv, ja då får jag i demokratisk anda acceptera det, eller flytta.

En invandrad familj med fyra barn kan i vissa fall få cirka 25 000-30 000 kr per månad och i en del fall subventionerad hemresa med bibehållet försörjningsstöd och övriga bidrag, fri läkarvård, tandvård, glasögon, hemspråk, medicin och tolktjänst.

Nu är det snart dags för val igen och ni bestämmer om charterflyktingar, anhöriginvandring och de nya ensamkommande barnflyktingarna – barn är numera äldre än man kan tro 20-30 år. Rätt i sig, alla är vi barn – skall komma hit.

Pengarna de får av oss plus pass och id-handlingar skickas sedan tillbaka till smugglarligorna som kan fortsätta med verksamheter som trafficking (kvinnohandel), narkotikahandel och annan vidrig kriminell verksamhet, en miljardindustri betald av oss.

Det är återigen du som bestämmer hur du vill ha det, men stå upp rakryggad för dina åsikter även officiellt och inte bara i viskande form.

Ulf Gilderstam, Kristianstadsbygdens framtid
​ http://www.kristianstadsbladet.se/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100318/TYCKTTANKT/7031​89965/1028/ASIKTER/

Ett namn att lägga på minnet för min del, men för er andra, vad tycker ni om det som står?

Och för guds skull nu så motivera era svar, korta intetsägande onliners kommer att plockas väck..


   
Citera
Ämnesstartare

Sluta gnäll på mångkulturen och gå och baina eller nåt [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte jag det räcker att baina för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om alla bainade skulle vi alla komma överens, då hade vi bara haft en kultur baining.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänker inte läsa din text om du inte hävdar att det kan få mig att ändra mig

Jag skiter i all kultur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dekadent:

Tänker inte läsa din text om du inte hävdar att det kan få mig att ändra mig

Och det är jag i stånd att avgöra menar du på, tratt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Jo, att vi skall anpassa oss till de seder och bruk som våra invandrare och flyktingar tagit med sig när de flytt från sina hemländer för att deltaga i det svenska samhället.

Är inte invandrarnas fel om svenskarna väljer att vara för snälla och det är sällan som någon tackar nej till ett flyg till ett bättre land...


   
SvaraCitera

Sming:

och vill inte att den svenska kulturen skall utplånas och försvinna som den gör i dag.

Det uttrycket förvirrar mig. Dels för att jag aldrig fått ett ordentligt svar på vad svensk kultur egentligen innebär. Min uppfattning är att den vanliga Svensson inte är speciellt kulturell, men jag kan ha helt fel.

Jag tycker inte att texten är speciellt bra. Ulf Gilderstam kör samma gamla metod: framställer invandring negativt, tynger det ännu mer genom att jämföra deras situation med "våra föräldrar som arbetat och slitit i hela sitt liv" och väljer medvetet att inte uttrycka vilka fördelar Sverige har av invandring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

någon tackar nej till ett flyg till ett bättre land...

Inte bättre land, rikare land


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nu lever vi ju i ett land där man inte får tycka om det vi redan har. så det är ju inte deras fel att vi som svenskar står med öppna armar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amsle:

Inte bättre land, rikare land

Det är väl ungefär samma sak beroende på vem man frågar :p
Livet blir oftast lättare med pengar, iaf i nutid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Det är väl ungefär samma sak beroende på vem man frågar :p
Livet blir oftast lättare med pengar, iaf i nutid.

Det som utgör landet, är folket. Sverige har inte direkt det 'bästa' folket..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är frågan vem som vill ha mångkultur eller ska vi diskutera texten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amsle:

Sverige har inte direkt det 'bästa' folket..

Sant, fast det vet inte invandrarna förräns dom satt sina rövar här[crazy]


   
SvaraCitera

jag


   
SvaraCitera