Aviseringar
Rensa alla

Vems ljusa idé var det att smälla upp världens mest efterblivna jätteanimation som bakgrund?


Gillar den svarta bakrunden mer än den blåa[blush]


   
SvaraCitera

rätt fint att slippa de där blåa färgtonerna[cute]


   
SvaraCitera

Det är bra att du är här och visar var skåpet ska stå, Gentlernen.


   
SvaraCitera

Efter att nu ha sett spektaklet förstår jag inte hur UM fortfarande kan ha besökare [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Redaktionen:

vårt mål är givetvis att allt ska integreras så snyggt som möjligt och inte vara störande för helhetsupplevelsen

Isåfall har varje annons ni någonsin publicerat varit ett monumentalt misslyckande. Grattis.

Redaktionen:

Målsättningen är självklart att UM ska ha så lite störande reklam som möjligt, men för närvarande är vi dock helt beroende av annonsintäkter för att kunna fortsätta utveckla sajten. Vi hoppas att ni har förståelse för det.

Ni inser naturligtvis att detta är fullständigt kontraproduktivt? Annonser som låter, rör sig eller är baserade på Flash (dvs. 90% av alla annonser UM någonsin kört) är så otroligt irriterande att många användare slänger sig på AdBlock-knappen så fort de ens hör talas om en - vips så blev ni av med en sjujävla massa annonsintäkter. Permanent. Att ni bara gör det "väldigt sällan" spelar heller ingen större roll, eftersom avändare inte regelbundet kollar "är den störande annonsen borta nu? OK, då slutar jag blocka UM:s annonser" - är filtret på plats så är det där för att stanna.

Jag hade inte märkt av idiotin om jag inte glömt aktivera AdBlock efter att ha testat ett par saker, låter det bra för er annonsnbaserade affärsmodell?

Lär er av Google istället - relevanta annonser som inte stör, det kan användare acceptera utan problem. Efterblivna skitannonser som skriker efter uppmärksamhet skrämmer bara bort besökare, alternativt får dem att blockera skiten.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Min (kassa) dator laggar sönder av detta.


   
SvaraCitera

Tror Gentlernen sammanfattade det ganska bra [smile]


   
SvaraCitera

Redaktionen:

Målsättningen är självklart att UM ska ha så lite störande reklam som möjligt, men för närvarande är vi dock helt beroende av annonsintäkter för att kunna fortsätta utveckla sajten. Vi hoppas att ni har förståelse för det.

Ja, jag har förståelse för detta, men denna annons gör så att jag nödgar skaffa mig adblock nu, då jag i annat fall knappt kan använda sidan alls då min dator hänger sig utav dessa annonserna. Det är sannolikt att fler användare kommer göra såsom jag måste göra, varpå de fortsätter blockera all reklam...

Såsom Gentlernen säger ovan, kontraproduktivitet.


   
SvaraCitera

Artie:

iblqand kommer det ljud från den

oj[tard] tur att det ej kommer ljud från skoldatorerna, hade dött då. räcker med att jag stressad scrollar ner sidan jättefort så att folk ej ska undra ännu emr vad jag sysslar med

Redaktionen:

Det är dessutom väldigt sällan vi sveper in sidan i siteskinannonser (som nu med SVT).

Har vi väldigt olika definitioner av "väldigt sällan" eller underdriver ni nu?


   
SvaraCitera

Tack um!
Nu har jag äntligen skaffat adblock 🙂
Skönt att ha det överstökat.


   
SvaraCitera

Artie:

iblqand kommer det ljud från den

Det är bara om du håller musen över den


   
SvaraCitera

Klarar inte av att ladda sidan utan adblock längre, underbart


   
SvaraCitera

hur adblockar man i firefox


   
SvaraCitera
Åtta

enhimmelskdrog:

hur adblockar man i firefox

Man laddar ned och installerar det.


   
SvaraCitera

Åtta:

Man laddar ned och installerar det.

aha!!!!!


   
SvaraCitera