Aviseringar
Rensa alla

Ventilera ut sorgen?


Ämnesstartare

Jag genomgår en deppression för tillfället och jag undrar om ni skulle rekommendera metoden då man pratar igenom, får utlopp för sina känslor på orsaken eller försöka förtränga fanskapen till känslor. Själv har jag funderat seriöst på att prata igenom det för att lägga min rädsla och sorg åt sidan. Hur skulle ni motverka eller överkomma en deppression?


   
Citera
Ämnesstartare

Att prata om det fungerar inte för mig riktigt i alla fall, då pratar jag om det alldeles för mycket och folk tröttnar på mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

prata om det med någon professionell.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paradoxus:
Jag genomgår en deppression för tillfället och jag undrar om ni skulle rekommendera metoden då man pratar igenom, får utlopp för sina känslor på orsaken eller försöka förtränga fanskapen till känslor. Själv har jag funderat seriöst på att prata igenom det för att lägga min rädsla och sorg åt sidan. Hur skulle ni motverka eller överkomma en deppression?

Är typ i en depression nu, men har precis kommit över den en bit på vägen tror jag.
Det som hjälpt mig nu är att jag berättat saker för en person och fått dens stöd lite. Har aldrig gjort det förut (jag vågade berätta allt hur jag känner och vad jag vill, det är viktigt att säga vad du vill och att du är ledsen)

Att säga att du är ledsen, och vad du vill (ha) så förstår lyssnaren dig bättre och kan hjälpa dig och har ännu starkare förståelse för dig, lycka till.

Kan vara någon på internet, kanske är bättre in real life, men jag använde internet kompisar som stöd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Går igenom samma sak. Vet inte om jag är deprimerad men jag känner definitivt igen många av symptomen och står inte ut längre, så jag har tagit hjälp av psykolog. Tycker det kan vara värt att testa - märker man att det är svårt eller inte hjälper så kanske psykologen kan hjälpa en vidare på något sätt dessutom. Viktigast är väl att bara GÖRA något och inte fortsätta på samma sätt som tidigare, så om du aldrig pratat om det med någon tycker jag absolut att du ska börja med det.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Finns det någon i ens närhet som står ut med att höra om dåligt mående så är det ett ofta bra sätt


   
SvaraCitera