Aviseringar
Rensa alla

Verbal ironi och sarcasm


Ämnesstartare


Jag gillar inte verbal ironi eller sarcasm, jag tycker det är typ agressivt. Jag tycker det däremot är skillnad på att vara genuint artig, och verbal ironi. Vad tycker ni om verbal ironi???


   
Citera
Ämnesetiketter

gillart


   
SvaraCitera
mynona

Jag tycker om det när det kommer från personer jag uppfattar som lika mig själv och/eller jag har en nära/smidig/problemfri relation till där detta drag inte antas vara hånfullt menat. Kommer det däremot från främlingar jag inte kan betrakta som vidare lika mig kan jag uppta det som hån om jag befinner mig i fel sinnestillstånd. Så det varierar. Jag kan själv tala på det sättet och gillar det när det kan ses som en underförstått vänlig jargong, men vet att det lätt kan misstas så man får vara försiktig främlingar emellan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är töntigt men praktiskt ibland


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillar det jättemkt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asha lägger köttet i sarcasmen.

gillar inte ironiska komplimanger eftersom det devalverar värdet på genuina sådana och skapar dåligt klimat, men uppskattar sarkasm för att driva någonting absurt till överdrift.


   
SvaraCitera
Kudhos

JÄTTEBRA tråd du har gjort. Jättebra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

2 late kudhos


   
SvaraCitera
Kudhos

Jättebra kommentar du har gjort mpt:hv. Jättebra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

På svenska heter det sarkasm och rasism.


   
SvaraCitera
Kudhos

Nachac:
På svenska heter det sarkasm och rasism.

öh, care to elaborate


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

care to jätte elaborate


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos: öh, care to elaborate

Folk, inklusive Asha om jag inte minns fel, har en tendens att även skriva rasism med c, så körde båda eftersom jag mest uttryckte irritation.


   
SvaraCitera
Kudhos

Nachac:

Folk, inklusive Asha om jag inte minns fel, har en tendens att även skriva rasism med c, så körde båda eftersom jag mest uttryckte irritation.

ahh


   
SvaraCitera

Coldplays nya skiva är helt fantastisk.


   
SvaraCitera