Aviseringar
Rensa alla

Verktyg för scarification/cutting?


Ämnesstartare

ao, för mellanrummen mellan linjerna främst. det vill säga de ytor där huden ska tas bort en aning för kraftigare konturer.
har hittills använt mig av ett skalpellblad, skurit två parallella linjer och sedan skurit bort 'mellanhuden' underifrån, men det känns som om det borde finnas enklare sätt att så att säga karva bort huden.

några tips?
[rolleyes]


   
Citera
Ämnesetiketter

   
SvaraCitera

overdose delusion:

det borde finnas enklare sätt att så att säga karva bort huden.

saxat från massgravs länk:

"Can I perform scarification on myself?
I can't stop you from doing this, but the best way to get a low quality scar is to do it yourself. Self scarification, while common, is not recommended."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batterseabardot:

"Can I perform scarification on myself?
I can't stop you from doing this, but the best way to get a low quality scar is to do it yourself. Self scarification, while common, is not recommended."

va?? åh näee! men ja som trodde dt va en bra å sära upp sin kropp å vrf skulle dt int e va å rekommdendera?
kom igen, det är klart att jag är beredd på såna saker och kommentarer, men jag har gjort ett snyggt jobb och vet för övrigt att skylla mig själv. [cool]
haha, tack ändå.


   
SvaraCitera

overdose delusion:

kom igen, det är klart att jag är beredd på såna saker och kommentarer

...eftersom det aldrig försvinner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batterseabardot:

...eftersom det aldrig försvinner.

ärret? osäkert, för många försvinner det efter en kortare tid (5 år +/-), och jag har inge grävt nån grop direkt.


   
SvaraCitera

overdose delusion:

ärret? osäkert, för många försvinner det efter en kortare tid (5 år +/-), och jag har inge grävt nån grop direkt.

Mjo, klart att det kan försvinna. Men det kan också bli keloider; den nya vävnaden går bananas och växer på tok för mycket. Kan ju vara det man strävar efter när man gör scarification eftersom det håller. Jag strävade inte efter det när jag skar mig i låren. Och nu sitter jag här med kliande utstående lila tjocka streck.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera