Aviseringar
Rensa alla

vet fan inte vad jag ska göra nu


Ämnesstartare

Det finns en tjej jag gillar riktigt mycket, och som jag vet har gillat mig tidigare (vet ej hur det är nu).

Det var hon som tog kontakt första gången för några månader sen, men massor av resor förhindrade oss från att träffas. För tre veckor sen kom hon hem, och vi snackade lite via sms under kvällen. Vi har sedan träffats några gånger i sällskap med andra, och det har varit lite spänt mellan oss vid dessa tillfällen. Numera är det endast jag som hör av mig, och även om hon verkar glad när vi skriver känns de ju lite skumt ;P

Grejen är den att dom få gånger vi ses vågar jag/vi inte göra speciellt mycket alls av det. Jag blir alldeles sluddrig när vi snackar, vilket kan bero på att det är den första tjej jag nånsin gillat... (värt att kommentera är att jag är 16 och hon 15)

Har nu bestämt mig för att jag måste göra nått av detta. Vad tycker ni skulle kunna vara ett bra nästa steg? Någon som har nåt tips??

oseriösa svar uppskatas ej...


   
Citera
Ämnesstartare

Se till att träffas ensamma och inte när era vänner är med.
Då kan du bjuda henne på bio eller kolla på film hemma hos någon av er, ett klassiskt förstasteg liksom.

Släng då iväg ett sms och fråga ifall hon vill med på bio alt. att du vill bjuda henne på bio


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grejen e ju den att vi inte känner varandra speciellt bra alls, och jag tror att det skulle kunna bli jäkligt spänt om vi stack på bio, eller filme hemma som du föreslog. Det finns en lite märklig historia som har hindrat oss från att träffas på två och en halv månad, ungefär sen vi träffades för första gången... och det gör inte direkt saken bättre :/


   
SvaraCitera

Ja men det bästa är ändå att ni träffas själva. Båda kommer ju självklart vara nervösa men dte är dte bästa sättet. Se till att visa ditt
intresse´för henne i verkligheten även om det kan kännas tufft.
Tyvärr är dte så att många tjejer tröttnar om man inte vågar visa sina känslor samt säga vad man tycker o säger samt om man är blyg.
Så ta till dig mod o visa att du är en kille som är framåt och som vet vad han vill.

Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

laban73:

grejen e ju den att vi inte känner varandra speciellt bra alls

Börja smsa mer, ring henne om kvällarna och prata, säg sedan gotnatt och så. Då lär du känna henne eller kommer komma närmare henne utan att träffa henne.
Efter att du gjort det i två veckor så kan du fråga ifall hon vill följa med på bio.

laban73:

Det finns en lite märklig historia som har hindrat oss från att träffas på två och en halv månad

Vill du berätta den märkliga historian, så att jag/vi kanske kan hjälpa dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

like this:

för nästan exakt tre månader sen satt jag och min polare och chillade i hans källare. Plötsligt ringde hans flickvän, och hon och hennes bästa vän kom dit också. Under kvällen började jag känna ett intresse för denhär tjejen, och jag sa det till min vän senare.

Några dagar senare frågade han om jag var intresserad av henne. Ja, svarade jag en aning överraskad. Tydligen hade hon blivit intresserad av mig nån vecka tidigare, och ungefär samtidigt som jag fick veta detta fick jag ett sms från henne, och vi började skriva en del till varandra.

Dock skulle hon på semester i en vecka dagen efter dessa nyheter, och när hon kom hem var det i princip skolavslutning. Två dagar efter avslutningen skulle hon på konfaläger, och vi han endast träffas lite hastigt nån gång innan hon åkte iväg.

Dagen efter att hon kom hem åkte jag iväg till mitt landställe för att stanna där i tre veckor, vilket kändes lite deppigt. Men det var bara att bita ihop. Två dagar efter att jag kom hem åkte hon till Spanien i tre veckor till, och jag började nu känna mig lite deppig...

Några dagar innan hon kom hem hade jag några gamla polare här på besök, och vi var fruktansvärt osmidiga under den tiden, vilket resulterade i att jag fick halvt utegångsförbud på obestämd tid.

Hon kom hem, vi möttes på stranden på en grillfest, och det var väldigt stelt och konstigt... Jag var ju tvungen att dra tidigt, men gav henne en kindouss innan jag stack (på uppmaning från min halvt packade vän)

det var väl det mesta, ganska kortfattat... resten står i första inlägget


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

laban73:

oseriösa svar uppskatas ej...

weed


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

...?


   
SvaraCitera